27a Setmana de la Ciència. Conferència / Conferencia: "Artemis: retorno a la Luna"

Quan?

16/11/2022 de 11:00 a 12:00 (Europe/Madrid / UTC100)

iCal

Des de que Gene Cernan es va convertir en el darrer home en trepitjar la lluna ha passat més de mig segle.

Actualment la NASA s'està preparant per tornar a la Lluna. El programa Artemis, no exempt de polèmica hauria d'enviar astronautes, si tot va bé, al pol sud lunar l'any 2025. En aquesta xerrada repassarem l'evolució d'aquests plans i els viatges que esperem es puguin dur a terme en els propers anys.

El conferenciant, Rafael Clemente, és enginyer industrial i Master of Science, és un apassionat de la divulgació científica. Especialitzat en temes d'astronomia i exploració del cosmos, ha tingut la sort de viure la carrera espacial des dels temps de l'Sputnik. Va fundar el Museu de la Ciència de de Barcelona (actualment CosmoCaixa) i és autor de quatre llibres sobre satèl·lits artificials i el programa Apolo.

La conferència està adreçada a estudiants de 4rt d’ESO i de Batxillerat o Cicle Formatiu de Grau Superior i es farà en llengua espanyola.
Hi podreu assistir presencialment o bé participar-hi via telemàtica. De qualsevol manera, us agrairíem que emplenéssiu aquest formulari, per tal de realitzar la vostra inscripció a la conferència. Uns dies abans de la conferència rebreu les instruccions per a la connexió.

Desde que Gene Cernan se convirtió en el último hombre en pisar la luna ha pasado más de medio siglo.

Actualmente la NASA se está preparando para volver a la Luna. El programa Artemis, no exento de polémica, tendría que enviar astronautas, si todo va bien, al polo sur lunar el año 2025. En esta charla repasaremos la evolución de estos planes y los viajes que esperamos se puedan llevar a término en los próximos años.

El conferenciante, Rafael Clemente, es ingeniero industrial y Master of Science, es un apasionado de la divulgación científica. Especializado en temas de astronomía y exploración del cosmos, ha tenido la suerte de vivir la carrera espacial desde los tiempos del Sputnik. Fundó el Museu de la Ciència de Barcelona (actualmente CosmoCaixa) y es autor de cuatro libros sobre satélites artificiales y el programa Apolo.

La conferencia está dirigida a estudiantes de 4º de ESO y de Bachillerato o Ciclo Formativo de Grado Superior y se hará en lengua española.

Podréis asistir presencialmente o bien participar vía telemática. De cualquier manera, os agradeceríamos que rellenéis este formulario, para realizar vuestra inscripción a la conferencia. Unos días antes de la conferencia recibiréis las instrucciones para la conexión.