Conferència - Dr Jordi Bozzo - A la recerca de civilitzacions extraterrestres

• Conferència - Dr Jordi Bozzo - A la recerca de civilitzacions extraterrestres
  • 2019-04-09T19:00:00+02:00
  • 2019-04-09T23:59:59+02:00
  • A càrrec de Jordi Bozzo, doctor en Biologia per la Universitat de Barcelona, és redactor científic i autor de més de vuitanta articles en revistes biomèdiques internacionals. Membre de l'Agència Astronòmica de Barcelona, institució que presideix, fa ponències sobre exobiologia en cursos i conferències i és autor d'articles de divulgació. Les entrades es poden adquirir anticipadament a través de la web, amb descompte del 50% amb el codi UPCLUNA (preu amb descompte: 2,50€)
Quan?

09/04/2019 des de 19:00 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Cosmocaixa,Carrer d'Isaac Newton, 26, 08022

iCal

La possibilitat de contactar amb una civilització extraterrestre és un tema apassionant tot i que procliu a l'especulació, fet que no hauria d'obstaculitzar les investigacions científiques en aquest sentit. La veritat és que ja disposem d'algunes pistes, en especial des que el 1961 l'astrònom nord-americà Frank Drake va presentar una equació per estimar la quantitat de civilitzacions que hi podria haver a la nostra galàxia susceptibles d'emetre senyals que puguem detectar.

Aquests càlculs probabilístics ens han ajudat a perfilar els paràmetres que ens poden ajudar a contactar amb hipotètiques civilitzacions en l'àmbit de la Via Làctia. Altres, malgrat això, encara són tan desconeguts com aleshores, per la qual cosa el dubte de si estem sols a l'univers o no continua vigent. En aquesta conferència s'exposarà els esforços fets en la cerca d'intel·ligències extraterrestres i els intents de comunicació que han tingut lloc fins ara.