Presentació projecte PocketCUBE

Quan?

04/10/2023 de 18:00 a 20:00 (Europe/Madrid / UTC200)

On?

Sala d'actes EETAC

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

Dimecres 4 d'octubre, la sala d'actes de l'EETAC serà l'escenari on es presentarà el PocketQube Space Project (PSP). Aquest projecte pretén submergir estudiants de secundària en el procés de disseny d'un picosatèl·lit, amb tot el que això implica, des de l'estudi de la dinàmica i la física de l'espai, l'electrònica, les comunicacions o les fonts de finançament. Al final del projecte hi ha la possibilitat de posar el satèl·lit en òrbita.

L'acte comptarà amb la presència d'en Jorge Onsulve, promotor del projecte, en Jordi Gutiérrez, Dr. en Astrofísica i professor de l'EETAC. En Jordi dedica part la seva recerca als satèl·lits molt petits per l'estudi de la termosfera i per astronomia. També tindrem el privilegi d'escoltar en Juan de Dalmau-Mommertz. En Juan és actualment membre de la International Space University (la qual va presidir) i ha treballat en càrrecs de responsabilitat a l'ESA, al CNES a la Guaiana Francesa i al CTAE.
En aquesta edició del PSP, participen els col·legis: Escola Virolai de Barcelona, St Peter's School de Barcelona, Col·legi La Salle Bonanova, Institut Pedralbes de Barcelona; Col·legi Sagrada Família de Gavà, Col·legi Santo Ángel de Gavà, Col·legi San Pedro de Gavà, Escola Institut Gavamar; Col·legi Sant Josep de Sant Boi; Istituto Tecnico Industriale Don Bosco Salesiano di Cairo (Egipte).