‘Deixa’t seduir!’: la UPC promou cinc estudis poc visibles, però amb elevada inserció laboral

26/04/2018

Carolina Cerro, titulada en Enginyeria Telemàtica a l'EETAC, participarà avui 26 d'abril a les 18:00 a l'acte del Museu Marítim de la campanya "Deixa't Seduir" de la UPC.

Sota el lema ‘Deixa’t seduir!’ la UPC posa en marxa una campanya per promoure cinc titulacions poc conegudes, però que gaudeixen d’una elevada inserció laboral, entre les quals hi ha l'Enginyeria Telemàtica.

Avui, 26 d'abril a les 18:00 i a l’Auditori del Museu Marítim de Barcelona (av. De les Drassanes s/n), la UPC organitza un acte adreçat a estudiants d'ESO, batxillerat i Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS), en el qual cinc nois i noies graduats a la Universitat i que treballen en empreses explicaran la seva experiència en aquests estudis poc visibles, però rellevants per a diversos sectors econòmics del país, i que tenen una inserció laboral de pràcticament el 100%, segons dades de la 6a enquesta d’inserció laboral a les persones titulades de les universitats catalanes de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya) (promoció 2012-2013).

L’acte comptarà amb l’assistència del director general d’Universitats de la Generalitat de Catalunya, Josep Pallarès; el rector de la UPC, Francesc Torres; la vicerectora de Docència i Estudiantat, Núria Garrido, així com representants dels centres docents on s’imparteixen aquestes titulacions.

Carolina Cerro, titulada en Enginyeria Telemàtica a l'EETAC, hi serà per explicar la seva experiència.

El grau en Enginyeria Telemàtica, que imparteix l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), ofereix una sòlida formació en telecomunicació i informàtica per poder concebre, dissenyar, implementar i operar les xarxes telemàtiques i el seus serveis i aplicacions (telefonia, web, correu electrònic, compartició de fitxers, jocs en xarxa, comerç electrònic, seguretat i Internet de les Coses, etc.). Aquests estudis habiliten per ser enginyer/a tècnic/a de telecomunicació i també enginyer/a de telecomunicació (cursant el màster universitari en Enginyeria de Telecomunicació).

La direcció i gestió de projectes telemàtics en els sectors de les comunicacions, audiovisual, automoció, recreatiu, cultural, sanitari, turístic, industrial i l’Administració pública és una de les sortides laborals que ofereix aquesta titulació. Igualment en aquest sector, hi ha una gran demanda de professionals per dissenyar, gestionar i desenvolupar xarxes, així com serveis i aplicacions de comunicacions de banda ampla i multimèdia; o dirigir i gestionar projectes en xarxes mòbils, xarxes d’accés i transport, aplicacions d’Internet de les coses (Internet of Things: smart home, smart cities, Industry 4.0), entre d’altres.