23a Setmana de la Ciència 2018. Conferència: "La smart city: connectant la ciutat a Internet per poder viure millor"

06/11/2018

Dimecres 7 de novembre, a les 11.30h a Sant Quirze, el doctor Rafael Vidal, professor de l'EETAC, impartirà aquesta conferència.

En el marc de la Setmana de la Ciència, el Departament d’Ensenyament, conjuntament amb FCRi (Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació), organitzen l’activitat La ciència en primera persona:

A Sant Quirze, el doctor Rafael Vidal, professor de l'EETAC de la Universitat Politècnica de Catalunya, impartirà la conferència

La smart city: connectant la ciutat a Internet per poder viure millor

En el darrer segle, la població s’ha concentrat a les ciutats de forma creixent. En aquestes condicions, es fa imprescindible vetllar per la sostenibilitat ja que les ciutats consumeixen nivells elevats de recursos i generen contaminació. Amb tot, actualment es disposa de tecnologia que permet usar els recursos de manera més eficient (regar zones verdes, il·luminar els carrers, o recollir escombraries), i una millor qualitat de vida per als ciutadans (visualitzar en el mòbil les zones lliures per a l’aparcament o l’estat del trànsit de forma precisa). Arreu del món s’ha iniciat l’aplicació d’aquestes tècniques per transformar la ciutat en l’anomenada ciutat intel·ligent, o bé, com es coneix en anglès, smart city.

Aquesta activitat està dirigida a alumnes de 4t d’ESO. L’aforament de la sala permet la participació de tots els alumnes de 4t d’ESO del municipi.

Dia: 07 de novembre de 2018

Hora: Dos quarts de dotze

Lloc: Sala Salut Pastor. La Patronal. Entrada pel carrer Barcelona 63.

Més informació: CONFERÈNCIES DIA DE LA CIÈNCIA 2018 A SANT QUIRZE, SABADELL I VIDEOCONFERÈNCIA