A partir del 21 de gener - Mart XXI: és possible una colònia humana a Mart?

29/02/2016

A partir del 21 de gener s'engega una nova edició del projecte emblemàtic en el nostre Campus Mart XXI: és possible una colònia humana a Mart?

Aquest programa té com a objectiu fomentar l’interès pel coneixement científic i tecnològic entre joves de 3r i 4t d’ESO amb aptituds i capacitats, però que encara no tenen clar el seu itinerari acadèmic. Des de la UPC els ajudarem a entusiasmar-se per la ciència i descobrir els seus talents.

Mitjançant el treball d’un cas pràctic, com és conèixer si és possible una colònia humana al planeta Mart, es pretén posar en relleu el paper desenvolupat per la ciència i la tecnologia en les nostres societats i les seves potencialitats de futur per aconseguir la motivació d’aquest alumnat cap a aquest tipus de formació i evitar així l’abandonament dels seus estudis.

Comptarem amb la presència de 18 centres de secundària dels municipis de CastelldefelsGavà i Viladecans i hi participaran un centenar d'estudiants. Tots ells posaran a prova les seves habilitats treballant en equips per analitzar les dificultats que plantejava l’establiment d’una colònia humana a Mart.

El projecte es desenvoluparà durant 5 sessions al Campus del Baix Llobregat, els dies 21, 22, 26 i 28 de gener i 1 de febrer.

Els instituts participants són els següents:

Castelldefels:

Gavà: