Alejandro Guerra, estudiant de l'EETAC, visita el Port Espacial Europeu amb la CVA Summer School

08/01/2020

L’estudiant d’Enginyeria de Sistemes Aeroespacials Alejandro Guerra ha tingut l’oportunitat al darrer mes de novembre de participar a una visita tècnica al Centre Spatial Guyanais, situat a la Guayana Francesa. Des d’allà, l’Agencia Espacial Europea s’encarrega de posar en òrbita els satèl·lits europeus així com de subministrar provisions a l’Estació Espacial Internacional (ISS), per mitjà dels llançadors Ariane 5 i Vega.

La visita ha tingut lloc dins el marc de la Communauté des Villes Ariane (CVA) una organització encarregada de reunir ciutats, empreses i futurs professionals en l’àmbit del transport espacial europeu. La CVA organitza cada any un curs d’estiu -al que hi tenen accés els alumnes de l’EETAC- on s’exposen diferents punts d’actualitat del sector espacial.

Actualment les ciutats que participen a la Communauté des Villes Ariane son: Augsburg, Bordeaux, Bremen, Cannes, Charleroi, Colleferrro, Evry, Lampoldshausen, Kourou, Les Mureaux, Liège, Mulhouse, Sevilla, Toulouse i Vernon; a més de diverses empreses del sector i agències espacials. Barcelona manté la seva plaça gràcies a un partner industrial, ja que, l’ajuntament -degut a les retallades- va optar recentment rescindir la seva participació.

Més informació: