Alejandro Guerra, estudiant de l'EETAC, visita el Port Espacial Europeu amb la CVA Summer School

L’estudiant d’Enginyeria de Sistemes Aeroespacials Alejandro Guerra ha tingut l’oportunitat al darrer mes de novembre de participar a una visita tècnica al Centre Spatial Guyanais, situat a la Guayana Francesa. Des d’allà, l’Agencia Espacial Europea s’encarrega de posar en òrbita els satèl·lits europeus així com de subministrar provisions a l’Estació Espacial Internacional (ISS), per mitjà dels llançadors Ariane 5 i Vega.

La visita ha tingut lloc dins el marc de la Communauté des Villes Ariane (CVA) una organització encarregada de reunir ciutats, empreses i futurs professionals en l’àmbit del transport espacial europeu. La CVA organitza cada any un curs d’estiu -al que hi tenen accés els alumnes de l’EETAC- on s’exposen diferents punts d’actualitat del sector espacial.

Actualment les ciutats que participen a la Communauté des Villes Ariane son: Augsburg, Bordeaux, Bremen, Cannes, Charleroi, Colleferrro, Evry, Lampoldshausen, Kourou, Les Mureaux, Liège, Mulhouse, Sevilla, Toulouse i Vernon; a més de diverses empreses del sector i agències espacials. Barcelona manté la seva plaça gràcies a un partner industrial, ja que, l’ajuntament -degut a les retallades- va optar recentment rescindir la seva participació.

Més informació: