Campus d'estiu de drons adreçat als joves al DroneLab.

10/07/2023

La UPC i Fundesplai impulsen iniciatives de foment de les vocacions STEAM entre l'alumnat de primària i secundària.

La UPC i Fundesplai han signat un conveni de col·laboració per promoure iniciatives conjuntes de caràcter educatiu adreçades a infants i joves per fomentar les vocacions tecnològiques i l'educació en valors.

Les primeres iniciatives seran dos camps tecnològics per a joves que es faran aquest mes de juliol: un camp d'Intel·ligència Artificial (del 10 al 16 de juliol) i un camp de drons (del 17 al 23 de juliol), que es realitzarà al DroneLab.

El camp de drons estarà coordinat pel professor Miguel Valero, catedràtic d'Arquitectura de Computadors - Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la UPC i responsable del DronLab, ubicat al Campus del Baix Llobregat de la UPC, que també oferirà una visita a les seves instal·lacions.

Durant la setmana:

• Els i les joves descobriran la breu història dels drons, les seves funcions i aplicacions molt espectaculars com la dels minidrons que ajuden a les abelles a polinitzar o que són fonamentals per combatre plagues.
  • Desenvoluparan aplicacions amb Python per guiar el vol de drons petits a través de botons, gestos de la cara, moviments de les mans, ordres de veu o fer que puguin detectar colors.
  • Faran un taller al DronLab, el laboratoti d'investigació de drons que la UPC té a Castelldefels on podran fer volar drons de grans dimensions.
  • Activitats de ciència ciutadana, educació en valors i activitats lúdiques.

Totes les activitats dels camps treballaran de manera transversal l’educació en valors com la solidaritat, la vessant social de la tecnologia o la cooperació, entre d’altres.

+INFO I INSCRIPCIONS:

Recull de premsa: