Augmenta fins al 10% el percentatge de diagnòstic de casos de COVID-19 a Espanya, segons un estudi de la UPC i l'IGTP

13/05/2020

Els professors de l'EETAC David Pino i Enric Álvarez, han analitzat amb un grup interdisciplinari d'altres investigadors de la UPC i de l'Institut de Recerca Germans Trias i Pujol (IGTP), quin és el retard diagnòstic que es produeix entre el desenvolupament de símptomes de la COVID-19 i el seu registre com a cas positiu confirmat a 10 països de la Unió Europea.

Un grup interdisciplinari d’investigadors de la UPC i de l'Institut de Recerca Germans Trias i Pujol (IGTP) ha analitzat quin és el retard diagnòstic que es produeix entre el desenvolupament de símptomes de la COVID-19 i el seu registre com a cas positiu confirmat a 10 països de la Unió Europea.

Entre els investigadors es troben en David Pino i l'Enric Álvarez, professors a l'EETAC.

Aquest estudi ha permès estimar quin és el percentatge de casos que cada país és capaç de detectar respecte al total d’infectats i donar una xifra més acurada del nombre real de casos de COVID-19.

Els resultats de la investigació indiquen que el nombre d’infectats per COVID-19 encara és massa baix per poder considerar la possibilitat d’haver assolit la immunitat de grup, en cas que es confirmi que la gent infectada queda immunitzada. En el cas de la COVID-19 encara no es coneix amb quin percentatge de persones infectades s’assoliria la immunitat de grup però hauria de ser, com a mínim, del 60 % encara que hi ha estudis que apunten que hauria d’arribar al 70-75 %.

Si voleu saber-ne més, podeu llegir l'article complet al lloc web de la Sala de Premsa de la UPC: