Canvi en les comunicacions del sistema de vídeo-monitorització de la platja de Castelldefels

20/07/2017

El Grup de recerca en Morfodinàmica Costanera de la UPC (GMC) del qual forma part la professora de l'EETAC Francesca Ribas, estudia la física de les platges combinant coneixement teòric en dinàmica de fluids i transport de sediment, mètodes numèrics per resoldre les equacions i observacions experimentals a la platja de Castelldefels.

El Grup de recerca en Morfodinàmica Costanera de la UPC (GMC) del qual forma part la professora de l'EETAC Francesca Ribas, estudia la física de les platges combinant coneixement teòric en dinàmica de fluids i transport de sediment, mètodes numèrics per resoldre les equacions i  observacions experimentals a la platja de Castelldefels (entre d'altres). Una part important de les observacions experimentals es fa remotament a través d'un sistema de vídeo-monitorització que consisteix en 5 càmeres de vídeo instal·lades damunt d'una torre de la plaça de les Palmeres (a 10 minuts caminant del campus) i que funcionen ininterrompudament des d'octubre de 2010. La tardor de 2016 es va canviar tot el sistema de comunicacions, mitjançant una col·laboració entre el GMC i el Grup WiCom Tec - Grup de tecnologies i comunicacions inalàmbriques'de l'escola, instal·lant el professor José Luis Valenzuela un radioenllaç per comunicar la torre amb l'EETAC.

Actualment, les càmeres de vídeo graven les imatges cada hora i les envien per fibra òptica a l'ordinador de la torre. L'ordinador de la torre les envia cada hora mitjançant el radioenllaç a l'ordinador que tenim a l'EETAC (sala cluster). D'allà les agafen els investigadors del GMC i també se'n fa una còpia cada hora a un ordinador de l'Institut de Ciències del Mar (ICM-CSIC, amb qui tenen una col·laboració). A l'ICM tenen una web que mostra les imatges horàries:

Primer cal seleccionar el dia i després es pot triar entre les imatges tipus snap (una foto), tipus timex (la mitjana de les 600 imatges obtingudes durant 10 min) i tipus var (la variança de les 600 imatges). Durant el projecte estatal que tenen actualment el GMC i l'ICM està previst afegir a la web més opcions de visualització, com ara les vistes amb planta, que s'obtenen després de georeferenciar les imatges obliqües, i les línies de costa extretes mitjançant mètodes de processat d'imatge (hi ha hagut ja un TFG a l'EETAC sobre aquest tema).

Per més informació us podeu posar en contacte amb la professora Francesca Ribas (francesca.ribas@upc.edu).