Conferència: Qui ets? Una pregunta complexa a Internet, a càrrec de Radia Perlman al Cosmocaixa.

13/05/2024

El Museu de la Ciència Cosmocaixa acollirà el 23 de maig a les 19h la conferència de Radia Perlman, considerada "la mare d'Internet" i emmarcada en el cicle Grans de la ciència.

La Fundació ”la Caixa” organitza aquesta conferència en col·laboració amb l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Es tracta d’una ocasió única per conèixer els orígens de la comunicació digital sota el guiatge d’una de les artífexs de la xarxa informàtica mundial, i per desxifrar qüestions tan importants com saber qui és l’emissor d’un missatge a Internet o validar-ne la identitat.

Radia Perlman és considerada una de les pioneres en el camp de la computació. El seu treball en algoritmes de xarxa ha estat fonamental per al desenvolupament d’internet i la creació de xarxes informàtiques estables i escalables.

El presentador de la conferència serà l'enginyer en Telecomunicacions i doctor en Enginyeria Telemàtica, professor i sotsdirector de l'EETAC, David Rincón Rivera.

La conferència es farà en anglès, amb traducció simultània al català i al castellà.

Més informació i compra d'entrades AQUI

Aquesta conferència forma part del cicle Grans de la ciència, que pretén acostar al públic el treball de figures eminents del món científic que han fet contribucions i descobriments que han marcat un abans i un després en el coneixement humà. Durant aquestes conferències, les persones que visitin el museu tindran l’oportunitat de submergir-se en els descobriments més transcendentals i apassionants de la ciència moderna a través d’algunes de les personalitats més il·lustres de l’àmbit científic.