Cristina Cervelló i Pastor pren possessió del càrrec de directora de l'EETAC

16/12/2021

La investigadora Cristina Cervelló i Pastor ha pres possessió, el 16 de desembre, com a directora de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la UPC, ubicada al Campus del Baix Llobregat. Cervelló ha guanyat les eleccions que han tingut lloc, per urna electrònica, del 19 al 24 de novembre i pren el relleu a Luis Alonso, director de l’Escola des del 2014.

Doctora en Enginyeria de Telecomunicació per l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria de Telecomunicació de Barcelona (ETSETB), Cristina Cervelló i Pastor és professora titular de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), on imparteix docència a l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), escola que dirigirà els pròxims quatre anys.

Adscrita al Departament d’Enginyeria Telemàtica, departament que va dirigir des del 2012 al 2020 i del que va ser secretària acadèmica del 2000 al 2003, cap de la secció departamental a l’EETAC del 2003 al 2009, i adjunta a direcció del mateix departament del 2009 al 2012.

Cristina Cervelló actualment és la cap del grup de recerca Disseny i Avaluació de Xarxes i Serveis de Banda Ampla (BAMPLA) en el que desenvolupa la seva activitat, i ha coordinat i participat en nombrosos projectes d’R+D nacionals i europeus, així com convenis amb empreses. Des dels seus inicis com a investigadora, ha col·laborat activament amb la Fundació i2CAT. Addicionalment, ha estat presidenta a nivell estatal de la Asociación de Telemática (ATEL) des del 2015 al 2019.