El canal betevé entrevista Enric Álvarez, professor de l'EETAC i investigador del grup BIOCOM-SC de la UPC

10/07/2020

El canal de televisió betevé entrevista a Enric Álvarez, professor de l'EETAC i investigador del grup BIOCOM-SC de la UPC. Ha parlat sobre l'evolució dels casos positius a Barcelona per coronavirus, que han augmentat un 68 % l’última setmana.

Segons les últimes dades de l'Agència de Salut Pública de Barcelona (ASPB), els casos positius per coronavirus a Barcelona han augmentat un 68% la darrera setmana. La ciutat registra, per tant, un increment de casos per segona setmana consecutiva després de tot un mes amb tendència a la baixa.

En motiu d'aquests fets, el canal de televisió betevé ha entrevistat a Enric Álvarez, professor de l'EETAC i investigador del grup BIOCOM-SC de la UPC. Durant l'entrevista l'Enric analitza aquesta evolució dels casos de coronavirus a Barcelona, i raona si aquesta tendència a l'alça és, per exemple, comparable amb la situació actual a la comarca del Segrià.

Tant l'Enric Álvarez com en David Pino, que també és professor a l'EETAC i investigador al BIOCOM-SC, van publicar recentment una revisió bilbiogràfica sobre el que es coneix del SARS-CoV-2.

El grup de recerca en Biologia Computacional i Sistemes Complexos (@BIOCOMSC1)  està coordinat per la professora de l'ESAB Clara Prats , que durant la pandèmia ha estat realitzant informes diaris sobre l'evolució de la COVID-19 per les direccions generals DG-CONNECT i DG-HEALTH de la Comissió Europea.

Pots veure l'entrevista accedint al següent enllaç:

Informació relacionada: