El grup de recerca BIOCOM-UPC, premi Ciutat de Barcelona 2021

03/02/2022

El professor de l'EETAC, Enric Álvarez Lacalle, és un dels membres d'aquest grup de recerca, juntament amb Clara Prats, Daniel López-Codina i Sergio Alonso.

Els Premis Ciutat de Barcelona 2021 han reconegut el grup de recerca de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-UPC) en la categoria de ciències experimentals i tecnologia per la seva contribució a la modelització matemàtica de la dinàmica epidemiològica de la COVID-19 i per la seva tasca de divulgació i comunicació de la ciència.

El jurat del Premis Ciutat de Barcelona, convocats per l'Ajuntament de Barcelona, ha acordat atorgar el premi en la categoria de ciències experimentals i tecnologia a la investigadora Clara Prats, als investigadors Daniel López-Codina, Enric Álvarez Lacalle i Sergio Alonso i membres del grup de recerca BIOCOM-UPC i a l'investigador Martí Català, vinculat al Centre de Medicina Comparativa i Bioimatge (CMCiB) de l'Institut de Recerca Germans Trias i Pujol (IGTP), "per la seva contribució a la modelització matemàtica de la dinàmica epidemiològica de la COVID-19 i, especialment, per la seva tasca de divulgació i comunicació de la ciència, fent accessible i comprensible per a la societat el seguiment diari de l’evolució a curt termini de les dades epidemiològiques."

El BIOCOM-UPC ha assegurat: "Estem molt agraïts per la concessió del premi Ciutat de Barcelona en ciències experimentals als cinc membres del grup que treballem més intensament en COVID-19. Però la feina dels darrers dos anys ha estat d'equip, amb moltes persones al darrere: estudiants, investigadors, metges, tècnics.... Sense tots ells, no es pot fer ciència".

El veredictes dels Premis Ciutat de Barcelona 2021 en les categories de ciència s’han fet públics l'1 de febrer. Uns guardons que també han premiat Santiago Giralt i Núria López-Bigas, en la categoria de Ciències Ambientals i de la Terra, i Ferran Muiños i Abel González-Pérez, en la de ciències de la vida.

Aquests premiats se sumen als vuit que es van donar a conèixer la setmana passada: La companyia La Veronal (arts escèniques), el festival Bachcelona (música), el festival Reteena (audiovisuals i cultura audiovisual) i Laia Estruch (arts visuals) i Irene Pujadas (literatura catalana), Miquel Cabal (traducció), Edgardo Dobry (literatura castellana) i Joana Masó (assaig). Els premis tenen una dotació de 9.500 euros per categoria, i es lliuraran el 15 de febrer en una cerimònia al Saló de Cent, a l'Ajuntament de Barcelona.