El professor de l'EETAC Jordi Mazón promou el projecte de Ciència Ciutadana Co-Carbon Tree Measeurement al municipi de Viladecans.

13/03/2024

El proper dia 14 de març, prop de 700 estudiants d’entre 6è de primària i 2on d’ESO de les escoles i instituts de Viladecans, sortiran al carrer a mesurar el perímetre i l’alçada de gairebé 1300 arbres urbans de la ciutat, per poder quantificar el carboni emmagatzemat en aquests.

L’ acció s’emmarca en el projecte de ciència ciutadana impulsat pel Campus del Baix Llobregat (UPC) i l’ajuntament de Viladecans, que ha de permetre l’obtenció de dades necessàries per a una estimació el més real possible de la captura de CO2 per l’arbrat urbà, i així establir la capacitat de captura d’aquest gas d’efecte hivernacle per la totalitat de l’arbrat urbà. Aquesta dada és imprescindible per saber quant lluny s’està de la neutralitat climàtica que planifica la UE que han d’assolir les ciutats i el continent el 2050, i permetre la planificació d’estratègies urbanes per la lluita contra el canvi climàtic i la reducció d’emissions de CO2.

La campanya es repetirà periòdicament, per obtenir dades anuals sobre el CO2 capturat per l'arbrat urbà. Aquestes dades es posaran a disposició, tant per als tècnics municipals com per al professorat de les escoles i instituts participants, per a que puguin desenvolupar projectes educatius associats. Sense la participació ciutadana no seria possible abastar una quantitat de mesures d’arbrat prou significativa que donessin rigor als resultats obtinguts.

El projecte és replicable a qualsevol Campus i població, ja que la seva simplicitat facilita la participació ciutadana de persones de qualsevol edat. Es preveu portar aviat aquesta iniciativa a l'Escola, fent-ne partíceps als nostres estudiants.

+Info: web Campus