El projecte ERAINT de ICARUS, seleccionat per a les jornades de tancament del projecte SESAR

31/05/2016

El projecte ERAINT, del grup de recerca ICARUS de l'EETAC, ha estat seleccionat pel departament de recerca i innovació del SESAR JOINT UNDERTAKING, per a les jornades de tancament del projecte SESAR.

La presentació la farà l'investigador principal del grup, Dr. Enric Pastor, a Amsterdam el pròxim dia 14 de Juny. La sessió serà presidida per Keir Fitch, cap de la unitat de recerca i innovació en sistemes de transports de la Comissió Europea (DG MOVE) i en la mateixa participaran el cap de recerca i innovació d'EUROCONTROL i el cap d'ATM de SESAR JU, a més del representant d'un segon projecte seleccionat de la Universitat de Trieste.

Dins el projecte ERAINT s'han elaborat un conjunt de simulacions d'avions no tripulats (RPAS) volant en espai aeri controlat per tal de valorar i millorar la seguretat de la integració d'aquests avions per a la resta d'usuaris de l'espai aeri. Al projecte s'han desenvolupat nous conceptes d'operació per als RPAS, i s'han proposat nous usos dels enllaços de dades (Datalink) per facilitar la interacció amb els controladors aeris. A les simulacions han participat 7 controladors aeris en actiu, de 4 països diferents. També un grup d'estudiants d'aeronàutica de l'Escola ha col·laborat en el rol de pseudopilots durant les simulacions. El projecte va finalitzar amb felicitacions dels avaluadors el passat mes de Febrer, i s'espera poder continuar aquesta recerca amb la nova convocatòria de projectes SESAR.

Més informació: