"El Punt" entrevista al professor de l'escola Enric Pastor

10/05/2018

Enric Pastor professor de l'escola explica al diari d'origen gironí, El Punt, el projecte del DroneLab, les utilitats actuals dels drons i temàtiques a tenir en compte en el món dels drons.

Enric Pastor, professor de l'escola, explica al diari El Punt que el DroneLab consistirà en una infraestructura perquè la gent pugui fer volar els drons, ja que, actualment, no és legal volar-los ja que ens trobem dins l'àrea d'influència de l'aeroport del Prat. Al ser un recinte tancat, deixarà de ser un espai aeri responsabilitat d'AESA, l'organització espanyola que gestiona la seguretat aèria.

Explica també que l'objectiu del DroneLab és : "conjugar la transferència de tecnologia, que és el que els interessa com a grup de recerca, i la col·laboració amb gent a qui li pugui interessar la tecnologia que desenvolupem. A la UPC tenim un màster en drons i una carrera d’aeronàutica on apareixen els drons, i tenim activitats pràctiques que ara es fan a cobert. Amb aquesta estructura podrem fer pràctiques més coherents i organitzades, amb capacitat per filmar i recollir les dades del seu sistema. Després hi ha l’ús recreatiu, l’Ajuntament va plantejar que els veïns els puguin fer volar. Aquí es poden fer coses com ara curses de drons, tot i que això és petit. Però l’ús recreatiu, així com l’assegurança que es necessitarà per fer volar, s’està organitzant."

Si tot segueix el curs de les previsions el DroneLab estarà operatiu a final de 2018.

També ens parla una mica de la història dels drons i de la seva avantatge real en front ambulàncies o bombers com per exemple arribar amb més rapidesa a llocs més difícilment accessibles o a evitar el temps que triga una ambulància a sortejar el col·lapse de trànsit.

L'Enric ens explica que els pagesos són un dels col·lectius que més està usant els drons. També s'estan substituint les inspeccions de les línies elèctriques tradicionals que eren altament perilloses per la persona que s'encarregava d'inspeccionar-les per les inspeccions amb el dron. També s'usa per inspeccionar canonades de gas i petroli, tasca amb perill alt si s'inspecciona amb helicòpter que era com s'estava fent fins ara. Altres exemples de utilitats dels drons serien per inspeccionar zones radioactives, suport en incendis, que és econòmicament més viable. Aquestes són algunes de les avantatges que trobem en els drons.

Aquí trobareu l'enllaç a la noticia del diari El Punt.