Els professors de l'EETAC Olga León, Enrica Zola, Juan Hernández i Javier Herranz obtenen una càtedra de ciberseguretat de l'INCIBE

20/05/2024

El grup de Seguretat de la informació (ISG) del Departament de Telemàtica de la UPC, junt amb els seus col·legues de Matemàtiques Aplicada a la criptografia (MAK) del departament de Matemàtiques, lideren un ambiciós projecte per reforçar la ciberseguretat en l'àmbit de la salut.

Amb l'increment notable dels ciberatacs, que es van multiplicar per 2,5 durant l'any 2022, la necessitat de protegir els sistemes de salut és més urgent que mai. La càtedra CARISMÀTICA de ciberseguretat te com objectius primordials concienciar, educar, innovar i col·laborar en l'àmbit de la ciberseguretat al sector sanitari.

L'Institut Nacional de Ciberseguretat  (INCIBE) ha concedit a la Universitat Politècnica de Catalunya fons per les activitats de la càtedra CARISMÀTICA, com a part del Programa Global d'Innovació en Seguretat.

Dins del marc de la càtedra CARISMÀTICA, es desenvoluparan noves tècniques innovadores per garantir la prestació de serveis mèdics, la protecció de la informació confidencial i la integritat dels sistemes i les infraestructures crítiques. A través de la càtedra, es promourà la ciberseguretat com a part integral de la organització interna del sistema de salut, fomentant la responsabilitat compartida i la participació activa de tos els agents involucrats. Les activitats de la càtedra van començar al gener del 2024 amb el llançament del projecte, i compta amb la participació de partners tan importants com l'Agència de Ciberseguretat de Catalunya (ACC), la Fundació i2CAT, el TecnoCampus de Mataró i la Universitat Tecnològica de Deflt (TU Delft).

El projecte està dotat d'un pressupost de 1,26 milions d'euros, finançat al 74% per l'INCIBE i emmarcat als fons del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència finançats per la Unió Europea (Next Generation). Aquest pla, impulsat pel Govern espanyol, te com objectiu principal modernitzar l'economia, impulsar el creixement econòmic i generar ocupació, a més de respondre als reptes plantejats par la propera dècada després de la crisis de la COVID-19