Entrevista al professor de l'EETAC, David Pino, coordinador del projecte Mediflood

07/10/2019

"Catalunya no està preparada per a pluges torrencials com les de Múrcia". El diari El Punt Avui entrevista en David Pino en motiu del projecte Mediflood, del qual n'és coordinador, i que estudia milers de casos d'inundacions al nostre entorn durant els últims mil anys.

El projecte Mediflood, coordinat pel professor David Pino, consisteix en un arxiu que inclou l'estudi d'uns 14.500 casos d'inundacions a la costa mediterrània espanyola durant el darrer mil·lenni. El projecte es troba finançat pel Ministeri d'Economia i a més de la Universitat Politècnica de Catalunya, també hi participen altres universitats com ara la Universitat de Barcelona, la Universitat de Lleida, la de Múrcia i la d'Alacant, a més del Servei Meteorològic de Catalunya.

A l'entrevista s'expliquen els casos més greus de pluges torrencials durant els últims mil anys, destacant sobretot les causes d'aquests incidents i les seves conseqüències catastròfiques.

També ens adverteix del greu impacte que podria tenir actualment a Catalunya un episodi similar en el cas que es tornés a repetir. A més destaca que qualsevol altra zona del literal mediterrani peninsular, "no està preparada" per incidents d'aquest tipus.

Podeu llegir l'entrevista completa al següent enllaç:

Informació relacionada: