Gaia: Revealing the history of the Milky Way by measuring 2 billion stars

29/10/2020

Cicle de conferències "Women4Space". El pròxim 26 de novembre a les 19h, la Carme Jordi ens explicarà en la primera jornada del cicle de conferències Women4Space aquest projecte Gaia.

Aquesta activitat està inclosa al Programa del marc d’activitats que realitza la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) durant aquest curs per a celebrar el seu 50è aniversari.

La missió espacial Gaia és l’actual projecte insígnia de l’Agència Espacial Europea. L’objectiu de la missió és donar a conèixer la història de la formació i evolució de la Via Làctia, la galàxia on vivim. Per fer-ho, Gaia mesura posicions, moviments, distàncies i propietats físiques d’uns 2.000 milions d’estrelles. Després de més de sis anys d’operacions nominals, el satèl·lit ha recopilat més de 1,5 bilions de mesures. Les dues dades publicades fins ara han revelat una rica subestructura en termes de posicions i moviments i una història passada complexa de fusions amb altres galàxies que desencadenen episodis de formació estel·lar.

El pròxim 26 de novembre a les 19h, la Carme Jordi ens explicarà en la primera jornada del cicle de conferències Women4Space aquest projecte Gaia i les seves experiències personals i professionals de la seva trajectòria. La Carme és doctora en Física per la Universitat de Barcelona, Catedràtica al Departament de Física Quàntica, Astrofísica de la mateixa universitat i tota una font d’inspiració per a homes i dones.

Registre:

• Vídeos de les conferències:

Cicle de conferències Women4Space (1a edició)