L’EETAC s’afegeix a la celebració de l’Ada Lovelace Day 2016

14/10/2016

El proper 19 d'octubre se celebrarà a diferents campus de la UPC l'Ada Lovelace Day 2016.

Aquesta celebració internacional, vol destacar el valor de les aportacions de les dones en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques i té com a objectius: incrementar el nombre de dones interessades en aquests àmbits, fer visibles nous models que estimulin les dones a estudiar carreres d'aquesta temàtica i donar suport a les dones que ja treballen dins l'àmbit STEM.

Ada Lovelace Day UPC és una de les activitats dissenyades per +NoiesTIC de la UPC (III Pla d’igualtat gènere de la UPC). Aquest  pla sorgeix de la realitat a la UPC i en l’enginyeria i la tecnologia en general, àmbits on la presència de dones, especialment a les TIC, encara suposa un baix percentatge respecte als homes. +NoiesTIC  se centra a atraure dones als estudis TIC de la UPC i  pemetre’ls hi desenvolupar la seva trajectòria professional.

A les 12:00 començarà l'acte que se celebrarà a Barcelona i que al nostre campus podrà ser seguit des de la Sala d'Actes de l'EETAC amb la ponència "Atractiu i oportunitats de les TIC per a les dones" a càrrec de Rosa Castro, enginyeria informàtica i directora d'IT de Laboratoris Diafarm.

A les 12:45, un cop acabada la ponència, s’obrirà una dinàmica de reflexió que porta com a títol "Per què has triat una carrera TIC? Per què la recomanaries a les noies?" amb una durada màxima de 45 minuts per tal de conèixer els  motius que han empès a les nostres estudiantes a triar una carrera TIC  i poder ajudar a les estudiants de secundària a fer la tria dels seus estudis en base a la seva vocació i sense prejudicis.

Més informació sobre la jornada i inscripcions: