L'estada de la professora Enrica Zola a la Universitat de Karlstad (KAU) obre portes a l'Erasmus entre UPC i KAU

06/10/2016

L'estada de la professora Enrica Zola a la Universitat de Karlstad (KAU) obre portes perquè els estudiants de l'EETAC puguin realitzar Erasmus en aquella universitat.

La professora Enrica Zola, del Grup de Recerca en Xarxes Cel·lulars i Ad-hoc (GRXCA) del departament d'Enginyeria Telemàtica, ha estat gaudint d'un permís de mobilitat per a realitzar una estada de recerca al departament de Mathematics and Computer Science de la Universitat de Karlstad (KAU) a Suècia.

Durant la seva estada, Enrica ha fet recerca sobre els models d'optimització per a xarxes 5G en el marc del projecte SOCRA (Software Defined Small Cell RAN Optimization) liderat pel Professor Andreas Kassler. L'estàndard 5G està encara en fase de definició, el que fa encara més desafiant treballar amb models per a aquest tipus de xarxes. En el projecte participen també partners com Huawei i Gotmic, els quals aporten la seva experiència i coneixements per enfrontar junts aquest repte.

Gràcies a la col·laboració entre Enrica i el professor Andreas Kassler, recentment l'EETAC va signar un acord Erasmus per permetre l'intercanvi d'estudiants de màster i de professors entre la UPC i la Universitat de Karlstad. Dos estudiants de l'EETAC van completar els seus estudis de Màster en Karlstad i van realitzar el seu projecte de fi de màster. A continuació, un d'ells, Cristian Hernández Benet, va començar al setembre del 2015 el doctorat en Karlstad sota la supervisió d'Andreas Kassler.