Radio Castelldefels entrevista a David García Vizcaino (professor de l'EETAC) pel contacte amb la ISS

23/02/2018

Recordem amb el sotsdirector de promoció d'estudis i nou estudiantat de l'EETAC, David Garcia Vizcaino els millors moments de la connexió amb l'estació espacial ISS.

Estudiantat de secundària de tota Catalunya va tenir l'oportunitat al mes de desembre de participar en una experiència integradora en l'aprenentatge participant en la connexió que es va realitzar via ràdio amb l'estació espacial ISS i que els hi va permetre formular preguntes directament als astronautes aquí, a l'escola.

Com recordareu, aquesta entrevista forma part d'un cicle d'entrevistes de caràcter mensual a la ràdio de Castelldefels, organitzat amb l'objectiu d'apropar la ciència i tecnologia a la ciutadania en general, explicant iniciatives, projectes i esdeveniments que s'han dut o s'estan duent a terme a les escoles del Campus del Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya.

En aquest cas, en concret, ha estat amb en David qui ens ha explicat en primera persona com després dos anys de treball i planificació constant va ser molt emocionant aconseguir que l'alumnat de Catalunya (60 escoles de Catalunya van participar) poguessin contactar amb un astronauta de l'Estació Espacial Internacional, Mark T. Vande Hei, que es trobava a uns 300 km, durant 9 minuts i mig en temps real.

Podeu escoltar l'entrevista al següent enllaç

Més info: https://eetac.upc.edu/ca/noticies/4-Desembre-contacte-amb-linternational-space-station-iss