Tres estudiantes de l'EETAC guanyadores del premi Explorer impulsat des de l'Espai EMPRÈN del Campus del Baix Llobregat

03/07/2019

El projecte finalista guanyador, ECOGAIN, viatjarà el 31 d'octubre a Silicon Valley, Califòrnia, al costat d'altres finalistes d’arreu de l’Estat Espanyol que participaran a la final nacional.

El divendres 21 de juny es va realitzar a la sala d'actes de l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) la presentació dels 14 projectes candidats als premis Explorer del Banc de Santander. L'objectiu d'aquests premis és inspirar i potenciar els joves emprenedors per a accelerar el desenvolupament dels seus projectes, brindant-los connexions per a la internacionalització dels seus projectes i apropar finançament. Alhora, es genera una comunitat de joves amb talent i altes capacitats que construeix sinergies molt enriquidores per al seu futur professional.

L'acte va ser presentat pel delegat del Rector de la UPC al Campus, Josep M. Yúfera Gómez,  i dinamitzat pel responsable de l’Espai Emprèn de Castelldefels, Òscar Solaz. A l’entrega de premis hi van assistir autoritats del Banc Santander (patrocinador del programa Explorer), membres de l’Associació de Seniors Espanyols per la Cooperació Tècnica (SECOT) i membres del Centro Internacional Santander Emprendimiento (CISE).

Entre els tres projectes emprenedors premiats, el premi al Millor Projecte Explorer va ser atorgat al projecte ECOGAIN, desenvolupat per tres estudiantes de l'EETAC: Judit Hernández, Sofia Ba Moustakim i Ann Amin Bersy, que han creat una proposta per investigar i desenvolupar un contenidor intel·ligent per automatitzar el procés de classificació de brossa, un procés que actualment s’ha de dur a terme de forma manual. L’objectiu de l’equip d’Ecogain és aprofitar aquest premi per impulsar les següents fases de desenvolupament d’un prototip que permeti incrementar el volum i l’eficiència del reciclatge en la societat actual.

ESPAI EMPREN UPC

L'Espai d'Emprenedoria Emprèn UPC és un espai adreçat a estudiants, recercaires o recent titulats que tinguin una idea de negoci i necessitin un espai on poder fer-la realitat. A l'Espai Emprèn UPC podran desenvolupar-la en fases inicials rebent formació i assessorament.

Qualsevol membre de la comunitat UPC amb una idea de base tecnològica, es pot adreçar a empren@upc.edu per rebre un primer assessorament i valorar la seva participació en el programa formatiu de l’Espai Emprèn.