Un estudiant de l’EETAC participa a l’equip guanyador del Space Station Design Workshop 2023

27/09/2023

El "Space Station Design Workshop 2023", organitzat per l'astronauta alemany Reinhold Ewald a l'Institut de Sistemes Espacials de la Universitat de Stuttgart, és un campus enfocat a estudiants recentment graduats i joves professionals.

Durant una setmana, amb el suport d'experts de la indústria aeroespacial i del món acadèmic, dos equips de 20 persones cadascun s'enfronten al repte de dissenyar una estació espacial per a una missió específica. En aquesta última edició i, tenint en compte que l'Estació Espacial Internacional (ISS) s'acosta al final de la seva vida operativa, s'havia de fer un disseny preliminar d'una pròxima generació d'estació espacial; una de més gran, amb la possibilitat de manufacturar grans estructures a l'espai i que es pogués llençar a partir de 2030.

En David Hernando Díaz, estudiant del grau en Enginyeria de Sistemes Espacials de l'EETAC, gràcies al suport del nostre professor Antonio Marzoa, va tenir l'oportunitat de participar com a Project Manager a l'equip guanyador. Les tasques del David s'enfocaven a gestionar els aspectes legals de la missió, les anàlisis de costos i de riscos. El seu equip va presentar el projecte "AstroGate", un concepte d'estació espacial capaç de permetre la fabricació d'estructures molt grans.

L'equip estava format tant per enginyers de totes les branques, científics i, fins i tot, estudiants que es trobaven acabant la carrera de medicina. Segons el que ens explica el mateix David, la setmana que va durar l'experiència es va desenvolupar com un remolí d'esforços col·laboratius, plena d'innovació i marcada per debats nocturns i nombroses iteracions del disseny, tot dedicats a avançar en un objectiu comú.