Éxit dels vols de drons de demostració de transport de paqueteria a la platja de Castelldefels

25/03/2022

L'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), miutjançant el grup de recerca ICARUS, va participar en la demostració de vols simultanis de drons a la platja de Castelldefels.

La demostració s’emmarca en el projecte europeu CORUS-XUAM en què participa el grup de recerca ICARUS, vinculat a l’Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), i simula operacions logístiques de transport de paqueteria.

Els vols, que van evitar sobrevolar les àrees protegides, simulen el tràfic generat pel lliurament continuat de paquets des de la seu de l’operador (vertiport) fins als punts d’entrega del client, al llarg de la platja de Castelldefels. L’exercici també va servir per determinar les alçades més adequades per volar i per mesurar els nivells sonors i de contaminació acústica que es puguin generar.

Els dies 8, 9 i 10 de març, quatre operadors de drons (UPC, Universitat Autònoma de Barcelona, Fundació Hemav i MARS Intelligence) van participar en la demostració, coordinada per Enaire. Els vols estan gestionats pels serveis U-space d’Aslogic i Indra.

La policia local de Castelldefels també va participar en la demostració, amb la seva unitat de drons per testar vols prioritaris o d’emergència: per exemple, rescats a la platja, inspecció d’aforaments i control d'accessos, control de seguretat en esdeveniments esportius o suport en incendis.

Informació relacionada:

Recull de premsa: