Grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials

A continuació es detalla el pla d'estudis del Grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials de l'EETAC. Per obtenir informació detallada de vies d'accés, matrícula, nota de tall, beques i ajuts, etc. clica aquest enllaç.

El grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials t’ofereix una formació multidisciplinària en enginyeria de sistemes aeroespacials. Obtindràs un ampli coneixement en els àmbits de la ciència i les tecnologies aeroespacials, especialment en relació a infraestructures aeroportuàries i d’aeronavegació i sistemes de transport aeri i de gestió del trànsit aeri. Et formaràs per esdevenir un professional capaç de desenvolupar projectes aeroespacials i de consultoria.

Menció en Aeronavegació Menció en Aeroports
T’especialitzaràs en aviònica i sistemes de comunicació, navegació i vigilància que requereixen el transport i la circulació aeris. Obtindràs els coneixements tècnics necessaris en els àmbits de la navegabilitat, els satèl·lits de comunicacions, de geolocalització i d’observació, la meteorologia, la instrumentació electrònica i els sistemes de control de vol. Aquests coneixements els podràs aplicar al disseny de rutes de vol, la gestió de l’espai aeri i la implementació, el desenvolupament, el disseny i el manteniment dels sistemes de comunicació, navegació i vigilància d’aquest espai. T’especialitzaràs en disseny, desenvolupament, manteniment i gestió d’infraestructures aeroportuàries i de suport a l’aviació en general. Obtindràs formació sobre el manteniment de pistes d’enlairament, hangars, edificis de terminals i de serveis, torres de control i accessos de viatgers i mercaderies, i estudiaràs la construcció, manteniment i administració d’aeroports. A més, podràs aplicar els coneixements tècnics que adquiriràs a camps com la geotècnia, les instal·lacions elèctriques i de comunicacions, les estructures, l’edificació i les infraestructures per a la navegació aèria, els aeròdroms, els heliports o els altiports.

Optatives de menció

Aeronavegació Aeroports ECTS
Optativa Menció 1 Comunicacions aeronàutiques 1 Comunicacions aeroportuàries 6
Optativa Menció 2 Aviònica Instal·lacions de comunicacions 7,5
Optativa Menció 3 Control i guiatge Geotècnia 4,5
Optativa Menció 4 Navegació aèria, cartografia i cosmografia Instal·lacions elèctriques 6
Optativa Menció 5 Operacions Aèries Planificació i processos aeroportuaris 6
Optativa Menció 6 Comunicacions aeronàutiques 2 Teoria d'estructures 6
Optativa Menció 7 Projectes en gestió del trànsit aeri Edificacions aeroportuàries 6
Optativa Menció 8 Radiolocalització Gestió i manteniment d'aeroports 6

Dades d’inserció laboral segons l’última enquesta triennal d’inserció laboral de l’AQU (2020) (*)

• El 92.7% de titulats i titulades estan ocupats i ocupades.
  • El 75% de titulats i titulades triguen menys de 6 mesos a trobar la primera feina.
  • Ocupació d’alta qualitat: quasi un 80% de contractes són indefinits i un 93% exerceixen funcions pròpies de la titulació o de nivell universitari.
  • Guanys anuals: el 77.5% dels titulats i titulades guanyen entre 24.000 € i més de 50.000 € (bruts) anuals.

(*) Degut a la periodicitat triennal de l’enquesta d’inserció laboral de l’AQU i al fet que es realitza, com a molt d’hora, 3 anys després que finalitzi la primera promoció, no hi ha encara dades disponibles sobre la inserció laboral de l’actual titulació de Grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials, que es va posar en marxa el curs 2015-16. Per aquesta raó es presenten les dades de la mitja les dues titulacions anteriors (Grau en Enginyeria d’Aeronavegació i Grau en Enginyeria d’Aeroports), que són comparables a les dues mencions de la titulació actual.

Indicadors estadístics del Grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials:

• Indicadors de la titulació: el quadre de comandament inclou indicadors de rendiment acadèmic, professorat assignat i satisfacció de l’estudiantat amb la titulació.
  • Informació de la titulació al portal EUC: informes d’acreditació de la titulació, satisfacció i inserció laboral.