Clara Prats Soler, investigadora de la UPC, explica a RAC1 com estan treballant per predir l'evolució del Coronavirus

29/03/2020

Clara Prats Soler és investigadora del grup de recerca Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-SC) del Departament de Física de la Universitat Politècnica de Catalunya i professora de l'ESAB al Campus del Baix Llobregat de la UPC.

Clara Prats Soler, professora de l'ESAB al Campus del Baix Llobregat, investigadora del grup de recerca de Biologia Computacional i Sistemes Complexos (BIOCOM-SC) del Departament de Física  de la Universitat Politècnica de Catalunya i col·laboradora del Centre de Medicina Comparativa i Bioimatge de l’Institut Germans Tries i Pujol, ha estat entrevistada aquest diumenge 29 de març al programa Via lliure de RAC1 per explicar com estan treballant per predir l’evolució del Coronavirus i com es va complint part del que avancen.

En aquesta entrevista, la Clara explica que:

"Hem observat que al principi de l’epidèmia el número de casos nous diagnosticats cada dia era més gran. Però poc a poc es van frenant. A Catalunya portem quatre dies en que els casos nous diagnosticats baixen"

"Que baixin els diagnòstics uns dies seguits és molt positiu, però es possible que els propers dies tinguem de nou una pujada. En realitat la corba no té forma de pic, sinó de serralada"

Els EUA han disparat els casos de coronavirus. També preocupa l'Iran perquè semblava que estava controlat, però s’ha tornat a disparar. I Corea va controlar el virus de seguida, però estan tenint una cua molt llarga"

Encara que superem el pic del coronavirus, trigarem temps a superar-lo. Unes quantes setmanes o mesos, perquè la baixada de la corba serà llarga"