Biological Studies to improve Human exploration in Mars

12/11/2021

Wednesday 17th of November, at 16:30 pm (CEST). #Women4Space conference. Is it possible to use aquaculture to produce food on Mars? How would fish evolve, over time, in the lower gravity and longer day cycles of the Red Planet?

Laia Ribas has a PhD in Biological Sciences and is a senior researcher at the Institute of Marine Sciences (ICM-CSIC), studying the effects of environmental factors in fish. She participated in the awarded project Nüwa to design a city for one million people on Mars, and in 2023 she will be part of the Hypatia I Mission in the Mars Desert Research Station (MDRS) facilities, in the desert of Utah. During two weeks, she -as part of a Catalan woman crew- will live in the MDRS and perform biology research.

At the next online #Women4Space conference, she will explain her research to improve the productivity of aquaculture, and how it could benefit future planetary settlements.

The event will take place on Wednesday 17th of November, at 16:30 pm (CEST)

Podem fer servir l'aqüicultura per produïr menjar a Mart? Com evolucionarien els peixos, a llarg termini, en l'entorn de gravetat reduïda i cicles diaris més llargs del planeta vermell?

La Doctora Laia Ribas és investigadora a l'Institut de Ciències Marines del CSIC (ICM-CSIC), estudiant l'afectació dels factors ambientals en peixos. Va participar en el projecte premiat Nüwa, en el qual es va dissenyar una ciutat per un milió de persones a Mart i, el 2023, formarà part de la missió Hypatia I, a les instal·lacions de la Mars Desert Research Station (MDRS), al desert de Utah. Durant dues setmanes viurà a la MDRS, duent a terme recerca en biologia i formant part d'una tripulació de dones catalanes.

A la propera conferència telemàtica #Women4Space , ens explicarà la seva recerca per millorar la productivitat de l'aqüicultura, i com aquesta podria ser útil per a futurs assentaments planetaris.

L'esdeveniment es farà el dijous 17 de Novembre a les 16:30 pm (CEST).