Concurs de monòlegs científics de la Setmana de la Ciència

28/07/2020

El termini de presentació de candidatures finalitzarà el 26 d'octubre a les 18 hores. La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), conjuntament amb les entitats que formen part de la Comissió Organitzadora de la Setmana de la Ciència, convoquen un concurs de monòlegs científics que es farà en el marc de la Setmana de la Ciència 2020.

Pot participar en el concurs qualsevol persona, major d’edat, que cursi estudis o exerceixi professionalment en àrees relacionades en l’àmbit de la ciència i/o tecnologia, inclosa la docència preuniversitària especialitzada en ciències. Se n’exclouen els professionals dels mitjans de comunicació i de les arts escèniques. Els monòlegs hauran de ser en català.

El monòleg presentat haurà de ser inèdit, no haurà pogut ser difós prèviament per cap mitjà, ja sigui en esdeveniments presencials o per Internet. No s’hi admetran candidatures de persones vinculades laboralment amb l’FCRI.

Les persones participants hauran d’enviar un vídeo on hauran d’interpretar un monòleg en català que tingui com a base un tema científic i/o tecnològic, d’una durada de màxim 3 minuts. La gravació es podrà fer en qualsevol dels formats següents: .MP4, .MPG, .MOV, .FLV, .WMV i no podrà excedir de 75 megabytes de mida. El vídeo no podrà anar acompanyat d’edició ni d’efectes especials i no s’hi podran utilitzar presentacions tipus PowerPoint o d’altres dispositius electrònics.

El concurs premia els tres millors monòlegs escollits pel jurat:

• 1r premi: 1.000 € i la possibilitat de participar en tres actuacions que la companyia Big Van Ciència faci durant l’any 2021.*
  • 2n premi: 600 €
  • 3r premi: 400 €

*En el supòsit que la persona guanyadora declini la invitació de participar en aquestes actuacions, el jurat tindrà la facultat de convidar-hi una altra persona monologuista participant al concurs.

La presentació de les candidatures es farà mitjançant un formulari disponible a la pàgina web de la Setmana de la Ciència. Caldrà adjuntar-hi el vídeo del monòleg en qualsevol dels formats establerts anteriorment. El termini de presentació de candidatures finalitzarà el 26 d'octubre a les 18 hores.

Més informació: