El professor de l’EETAC Xavier Prats, entrevistat a TV3 per parlar d’OVNIS.

16/02/2023

El doctor Xavier Prats, professor i investigador de l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), ha estat entrevistat recentment al programa Planta Baixa, de TV3, per parlar de la detecció d'objectes voladors no identificats (OVNI) sobre l’espai aeri dels Estats Units d'Amèrica.

Xavier Prats, parla de les diferents hipòtesis al voltant d’aquests objectes, que són font de moltes especulacions aquests dies i que causen tensió en les relacions entre la Xina i els EUA. A més, l’investigador aprofita per a descriure de forma senzilla el mecanisme de detecció d’un radar.

Si sou estudiants del Grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials de l’EETAC, ja ho sabreu, per als no iniciats, l’investigador explica a l’entrevista que els radars són sistemes que emeten ones electromagnètiques, les quals reboten en objectes i són recollides per receptors.

Aquests radars poden detectar objectes aeris com ara avions, globus o núvols en funció de la seva mida, forma i material.

La sensibilitat d’aquests sistemes de detecció se solen augmentar en zones frontereres potencialment conflictives i en temps de tensions diplomàtiques com l’actual.

Aquesta entrevista posa en relleu el paper clau dels enginyers i enginyeres aeroespacials al món hiperconnectat d’avui dia.

Mira l’entrevista (5 minuts) seguint aquest enllaç.

El doctor Xavier Prats, profesor e investigador de la Escuela de Ingeniería de Telecomunicación y Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), ha sido entrevistado recientemente en el programa Planta Baixa, de TV3, para hablar de la detección de objetos voladores no identificados (OVNI) sobre el espacio aéreo de los Estados Unidos de América.

Nuestro profesor habla de las diferentes hipótesis alrededor de estos objetos, que son fuente de muchas especulaciones estos días y que causan tensión en las relaciones entre China y los EEUU. Además, el investigador aprovecha para describir de forma sencilla el mecanismo de detección de un radar. Si sois estudiantes del Grado en Ingeniería de Sistemas Aeroespaciales de la EETAC, ya lo sabréis, para los no iniciados, el investigador explica en la entrevista que los radares son sistemas que emiten ondas electromagnéticas, las cuales rebotan en objetos y son recogidas por receptores. Estos radares pueden detectar objetos aéreos como por ejemplo aviones, globos o nubes en función de su medida, forma y material. La sensibilidad de estos sistemas de detección se suele aumentar en zonas fronterizas potencialmente conflictivas y en tiempos de tensiones diplomáticas como el actual.

Esta entrevista pone de relieve el papel clave de los ingenieros e ingenieras aeroespaciales en el mundo hiperconectado de hoy en día.

Mira la entrevista (en catalán, 5 minutos) siguiendo este enlace.