Els estudiants de SAI experimenten tecnologies avançades de vídeo immersiu a i2Cat

19/01/2024

Estudiants de l'assignatura SAI del Grau d'Enginyeria Telemàtica experimenten amb tecnologies de vídeo immersiu i cooperatiu en temps real.

Els estudiants de l'assignatura SAI (Serveis Audiovisuals a Internet), del Grau en Enginyeria Telemàtica, van visitar el passat 19 de desembre de 2023 les instal·lacions de l'Àrea de Media Internet de la Fundació i2Cat  a Vilanova i la Geltrú.

Els estudiants de SAI van poder experimentar amb tecnologies de vídeo immersiu i cooperatiu en temps real, amb captació d'imatge real i reconstrucció 3D. Això suposa un pas vers l'holografia i els sistemes de comunicació immersius i cooperatius connectats per xarxa, amb l'objectiu final de crear una plataforma de videoconferència hologràfica (un Meet o un Zoom amb vídeo 360º).

Aquestes tecnologies s'estan desenvolupant en el marc del projecte de recerca 6GSMART  on hi participa professorat i investigadors del Grup de Recerca en Xarxes i Serveis de Banda Ampla (BAMPLA) del Departament d'Enginyeria Telemàtica de l'EETAC. El projecte se centra en el desenvolupament de sistemes ciberfísics de cara a la indústria 4.0. Aquests sistemes es basen en xarxes privades 5G/6G, xarxes sensibles al temps (Time-Sensitive Networking), intel·ligència artificial (IA) i entorns Cloud Continuum