Fenomen observat al cel peninsular explicat als medis per un estudiant de l’EETAC.

12/04/2023

Fa uns dies, en diverses ciutats d'Espanya es van observar unes llums al cel que van generar moltes especulacions. Experts com David Hernando Díaz, estudiant de l'EETAC i coordinador de Frontera Espacial, van explicar que aquestes llums eren en realitat ferralla espacial.

La nit del passat 1 d'abril, moltes persones en diferents llocs d'Espanya, com Madrid, Guadalajara, Segòvia i Múrcia, van poder veure al cel un fenomen sorprenent poc abans de les 12 de la nit. Es tractava de llums que es movien en el cel i que van causar especulacions i teories variades: Ovnis? Meteorits? Acabarem com els dinosaures i ens quedem sense vacances de Setmana Santa?

No obstant això, els experts expliquen que aquestes llums eren en realitat ferralla espacial. Més específicament, eren les restes d'un satèl·lit estatunidenc que va ser llançat el gener de 2022 en una missió anomenada "Transporter 3", i que havia reentrat en l'atmosfera terrestre en diversos fragments. Un d'aquests experts és David Hernando Díaz, estudiant del grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials de l'EETAC i coordinador de Frontera Espacial, qui va explicar en diversos mitjans (1, 2, 3) que el satèl·lit va entrar a l'atmosfera abans del que s'havia previst, per la qual cosa va poder veure's des d'Espanya, i que per la seva escassa massa no va suposar cap risc per a la població.