HEMAV participa en "Enlairem la tecnologia: formació STEM amb Drons"

09/02/2018

Un dels eixos d’aquest pla és que les empreses tecnològiques catalanes s’involucrin en el foment de les disciplines STEM. Ha estat l’empresa HEMAV, situada a l'edifici RDIT del Campus del Baix Llobregat, la que ha desenvolupat les activitats i la formació per als docents.

L’Escola Jacint Verdaguer de Castelldefels ha estat el centre escollit per fer la prova pilot del nou programa Enlairem la tecnologia: formació STEM amb Drons, una proposta emmarcada en el programa STEMcat i el bitbot.cat de la Generalitat de Catalunya.

Un dels eixos d’aquest pla és que les empreses tecnològiques catalanes s’involucrin en el foment de les disciplines STEM. En aquest cas, ha estat l’empresa HEMAV, situada a l'edifici RDIT del Campus del Baix Llobregat, la que ha desenvolupat les activitats i la formació per als docents.

Durant la prova pilot, els alumnes de 5è i 6è de Primària van tenir una setmana per muntar, programar i fer volar un dron al gimnàs de l’escola.

En aquest cas, van lligar l’ús d’aquesta tecnologia amb els desastres naturals. Això els va permetre conèixer i estudiar aquests fenòmens i veure què poden aportar els aparells a l’hora de salvar i ajudar a les persones afectades. Per aquest motiu, van construir una maqueta de l’escenari on s’ha produït l’incident i van fer volar els drons fins al lloc on calia portar l’ajuda als supervivents.

El secretari de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, Jordi Puigneró, va visitar l’escola i va assegurar que amb aquest programa, la Generalitat vol “fomentar a les escoles la robòtica i la programació educatives” per “oferir oportunitats als nens i nenes perquè en el futur puguin trobar feina més fàcilment”.

A l'EETAC, a més, els estudiants tenen la oportunitat d'apropar-se al món dels drons un cop acabada la carrera a través del Master in Unmanned Aircraft Systems Engineering (MUASE).

Més informació:

La Generalitat fa la prova pilot del programa ‘Enlairem la tecnologia’