L'EETAC participa en el ral·li solidari UNIRAID 2022 amb l'estudiant Arnau Montoya

24/11/2021

Dingo Racing Team, un equip de ral·li compost per joves, entre ells un alumne de la EETAC, arrenca el seu camí amb el ral·li solidari per excel·lència per a estudiants, l’Uniraid 2022.

L'objectiu

Participar a l'Uniraid és fer un projecte que combina a la perfecció aventura, acció social i emprenedoria juvenil, per això és tan atractiu. L'objectiu és creuar el Marroc de nord a sud a turismes de més de vint anys i lliurar material solidari en els poblats del desert. A mitjans d’abril van aconseguir dos cotxes de més de vint anys, concretament un Peugeot 106 i una Citroën C15 els quals van comprar amb molta il·lusió. "El nostre objectiu no és altre que, gràcies a l'oportunitat del ral·li, poder portar material solidari. Aquest material servirà per millorar, encara que només sigui una miqueta, la qualitat de vida de nens a Gourrama i Kerrandou, que cada any esperen a aquests cotxes antics carregats d'ajuda amb candeletes", comenta l'Arnau (membre del Dingo Racing Team).

El projecte

Per tenir èxit en aquest projecte, aquests joves han de recolzar-se en quatre potes. La primera, la mecànica, "garantir-nos que portem els cotxes prou preparats per capejar tots els contratemps que ens ocasionarà creuar pràcticament Marroc de dalt a baix". La segona, l'econòmica. És important dissenyar un pla meticulós per buscar patrocinis i el finançament suficient per completar el projecte. "Les factures no es paguen soles i els recursos són limitats, per això, hem de trencar-nos el cap per aprofitar al màxim cada cèntim recaptat". Aquesta pota, alhora, es recolza en la tercera part del projecte, la visibilitat i la publicitat. Gràcies a ser actius en xarxes socials i mitjans de comunicació aconseguiran una massa social suficient perquè hi hagi empreses que estiguin disposades a finançar i per guanyar publicitat i augmentar el seu valor de marca. L'última pota, però no menys important, és la de l'acció social. "A través de col·laboracions amb fundacions i persones compromeses aconseguirem recaptar el material solidari que necessitem (i volem) dur".

El recorregut de l'Uniraid 2022

El punt de partida serà Tànger. Després creuaran el Marroc per l'interior, travessant l'Atles, on es farà lliurament del material escolar i solidari en poblats seleccionats prèviament per l'Organització. Després continuaran en direcció sud, cap a les dunes de l'Erg Chebbi. Recorreran el desert seguint les antigues rutes del París-Dakar, fins a arribar a Marràqueix, on finalitzaran el recorregut de l'Uniraid 2022.Un total de 6 etapes en què es combinarà conducció per carreteres de muntanya, pistes, sorra i dunes, comptant només amb l'ajuda d'un llibre de ruta, un mapa i una brúixola (sense GPS ni dispositius electrònics), a bord d'un cotxe de més de vint anys.

L'equip

L'equip Dingo Racing Team està compost per quatre estudiants amb ganes de fer coses "que els facin créixer com a persones i els ajudin a preparar-se per al futur". Arnau Montoya, Enginyeria de Sistemes Aeroespacials, Castelldefels (UPC-EETAC) - Oriol Folch, Enginyeria Industrial ,Barcelona (UPC-ETSEIB) - Mathieu Bertrandy, Grau en TIC (EPITECH )- Pau Satorre, Enginyeria Industrial+ADE (IQS).

"Això és només la punta de l'Iceberg del nostre projecte que acaba de néixer, però amb les nostres ganes i entusiasme confiem que acabi sent un gran projecte que serveixi de veritat".