L'enginyer aeronàutic i astronauta Pedro Duque nomenat ministre de Ciència, Innovació i Universitats del govern espanyol

14/06/2018

El nou ministre va visitar l'EETAC en dues ocasions: el 30 de novembre del 2005 i el 23 de novembre del 2012.

Pedro Duque és Enginyer Aeronàutic per la Universidad Politécnica de Madrid (Escuela Técnica Superior de Ingenieros Aeronáticos) i és acadèmic corresponent de la Real Academia de Ingeniería (RAI) des de 1999.

El nou ministre va visitar l'EETAC en dues ocasions. La primera va ser el 30 de novembre del 2005 presentant la conferència titulada "Vida en ingravidez" on explicava els efectes causats per la ingravidesa i la càrrega de treball en la ingravidesa. També va mostrar un vídeo resum de la seva primera missió, la STS-95 del transbordador espacial Discovery, en la qual, durant 9 dies, va supervisar el mòdul experimental de l'Agència Espacial Europea (ESA). Al final de la conferència va respondre les preguntes que se li van fer des de la sala d'actes de l'EETAC i des de les dues seus remotes (Barcelona i Terrassa) que seguien la presentació per vídeoconferència.

La segona visita va ser el 23 de novembre del 2012 en un acte organitzat per l’Escola amb la col·laboració de l’Ajuntament de Castelldefels i emmarcat en les activitats de la Setmana de la Ciència 2012. La conferència, titulada “Perspectivas actuales y futuras del sector aeroespacial”, va ser seguida per més de 2000 persones, entre els assistents a la sala d'actes de l'EETAC, i els que, per Internet, la va poder seguir des de dues sales més del Campus (a l'ESAB i a l'Institut de geomàtica) i des de 40 centres de secundària. Teniu l'enllaç a la notícia aquí.

Abans de la conferència a la sala d'actes del 2012, Pedro Duque va atendre durant mitja hora les preguntes dels estudiants del MAST (Master's degree in Aerospace Science and Technology) de l'EETAC i és que, les activitat de Pedro Duque a l'espai estan molt relacionades amb la temàtica del MAST i, en particular, amb la recerca en Exploració Espacial que es fa al Laboratori de Microgravetat.