Més de 2000 persones segueixen la conferència de Pedro Duque a l'EETAC

Conferència de Pedro Duque a L'EETAC

L'astronauta de l'ESA Pedro Duque va realitzar el passat 23 de novembre la conferència “Perspectivas actuales y futuras del sector aeroespacial”.

Organitzat per l’Escola amb la col.laboració de l’Aj. de Castelldefels i emmarcat en les activitats de la Setmana de la Ciència 2012, l’acte va ser tot un èxit: el van seguir a l'EETAC i per Internet estudiants i professors de l'Escola i de 40 centres de secundària. Més de 2000 persones.

Es van rebre 160 preguntes via Twitter amb el hashtag #PedroDuqueEETAC, tres de les quals van ser seleccionades i contestades per Pedro Duque.

Continueu llegint la notícia després del salt.

La conferència es va emetre pel canal UPCtv. La producció i la retransmissió va anar a càrrec de l’empresa IGLOR, start-up de la Fundació I2CAT, creada per titulats de l'EETAC.

La conferència es va realitzar a la Sala d'Actes de l'EETAC i al Campus es va poder seguir per Internet des de dues sales paralel·les a l’Escola Superior de Agricultura (ESAB) i l'Institut de Geomàtica. Les persones assistents a aquests espais van poder saludar l’astronauta posteriorment.

Pedro Duque, Sr. Grau 5è Tinent Alcalde Aj Castelldefels, Sra Margarida Espona Sots Directora de l'EETAC, estudiants del MAST Anna García i Oriol CastroPedro Duque, Joshua Tristancho i Jordi Gutiérrez, professors de l'EETAC, estudiant de Grau en Aeronpautica, Margarida Espona Sots Directora de l'EETAC i Ricard González Coordinador del MAST

La gran capacitat de comunicació del ponent i  l’expectativa que genera el currículum de l’astronauta, unit al fet que les aules dels centres de secundària disposen a l’actualitat d’un equipament TIC adient, han estat factors clau per l’èxit d’aquesta experiència. Els comentaris rebuts des de divendres han estat molt positius i obren una nova línia de col.laboració, de proximitat i d’intercanvi entre la universitat i els ensenyaments pre-universitaris, que de ben segur s’anirà concretant en noves activitats.

Els centres de secundària que van poder gaudir de la conferència són els següents:

Dossier de la Visita de Pedro Duque a l'EETAC: Dossier

ESA Astronaut from UPC to secondary school