L'ex-alumne de l'EETAC Sergio González Horcas va defensar amb èxit un PhD a la Universitat de Mons (UMONS)

12/12/2016

L'ex-alumne de l'EETAC Sergio González Horcas va defensar amb èxit el seu PhD, titulat CFD Methodology for Wind Turbines Fluid-Structure Interaction, a la Universitat de Mons (UMONS)

El passat dia 28 d’octubre l'ex-alumne de l'EETAC Sergio González Horcas va defensar amb èxit un PhD a la Universitat de Mons (UMONS). A la seva tesi, titulada “CFD Methodology for Wind Turbines Fluid-Structure Interaction”, en Sergio ha desenvolupat una innovadora plataforma numèrica per estudiar l’aerodinàmica i l’aeroelasticitat de turbines de vent, basada en tècniques de Dinàmica de Fluids Computacional (CFD). Aquesta recerca va ser supervisada pel Professor Grégory Coussement, cap del departament de “Fluids-Machines” de la UMONS. Un breu resum de la tesi es pot descarregar amb aquest enllaç.

Sergio González Horcas va titular-se en Enginyeria Tècnica Aeronàutica, especialitat Aeronavegació a l’EETAC al 2007, i posteriorment va realitzar un màster en mecànica aeroespacial i aviònica al ISAE (França) al 2010. Abans de començar els seus estudis doctorals, en Sergio va treballar com a programador de models numèrics per a la simulació de turbines de vent flotants, amb l’objectiu d’estudiar la seva complexa dinàmica no-lineal.

El pasado día 28 de octubre el ex-alumno de la EETAC Sergio González Horcas defendió con éxito un PhD en la Universidad de Mons (UMONS). En su tesis, titulada “CFD Methodology for Wind Turbines Fluid-Structure Interaction”, Sergio ha desarrollado una innovadora plataforma numérica para el estudio de la aerodinámica y la aeroelasticidad de turbinas de viento, basada en técnicas de Dinámica de Fluidos Computacional (CFD). Esta investigación ha sido supervisada por el Profesor Grégory Coussement, jefe del departamento de “Fluids-Machines” de la UMONS. Un breve resumen de la tesis puede descargarse desde este enlace.

Sergio González Horcas se tituló en Ingeniería Técnica Aeronáutica, especialidad Aeronavegación en la EETAC en 2007, y posteriormente realizó un master en mecánica aeroespacial y aviónica en el ISAE (Francia) en 2010. Antes de empezar sus estudios doctorales, Sergio trabajó como programador de modelos numéricos para la simulación de turbinas de viento flotantes, con el obketivo de estudiar su compleja dinámica no-lineal.

On October 28th, 2016, the EETAC former student Sergio González Horcas has been awarded a PhD in applied sciences by the University of Mons (UMONS). In his PhD thesis, entitled “CFD Methodology for Wind Turbines Fluid-Structure Interaction”, Horcas developed an innovative computational platform for the study of wind turbine aerodynamics and aeroelasticity based on Computational Fluid Dynamics (CFD) methods. This PhD research was supervised by Prof. Grégory Coussement, head of the UMONS Fluids-Machines Unit, and a brief description can be downloaded from this link.

Sergio González Horcas obtained a Bachelor’s degree in Air Navigation Engineering from EETAC in 2007, and a Master Degree in Aerospace Mechanics and Avionics from ISAE (France) in 2010. Previously, Sergio worked as a developer of other engineering oriented models for floating offshore wind turbines prediction, aiming to study their complex non-linear dynamics.