Dissabte 3 d'Octubre - Nit Jove, Nit dels Drons al CosmoCaixa

09/03/2015

El dissabte 3 d'octubre, de 19.00 a 24.00 hores, tindrà lloc la Nit Jove, Nit dels Drones.

El dissabte 3 d’octubre, el Campus del Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el CosmoCaixa organitzen la Nit Jove, Nit dels Drons. Durant aquesta nit, a CosmoCaixa (c. d'Isaac Newton, 26. Barcelona), els visitants trobaran un espai d’exhibició de vol amb demostracions d’aquests aparells, un simulador de control aeri i fins i tot tindran la possibilitat de pilotar un dron. A més, podran descobrir totes les claus d’aquesta tecnologia de la mà d’experts vinculats amb els projectes exposats.

L'activitat està inclosa en l'entrada al museu i es podrà visitar de 19.00 a 24.00 hores.

El Campus del Baix Llobregat de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i el CosmoCaixa han organitzat la Nit Jove, Nit dels Drons, que serà el dissabte, 3 d’octubre de 19 a 24 hores, a CosmoCaixa. Durant aquesta nit, hi haurà demostracions d’aquests aparells a càrrec de l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC) i l’Escola Superior d’Agricltura de Barcelona (ESAB) de la UPC al Campus del Baix Llobregat, així com d’HEMAV, High Endurance Multipurpose Aerial Vehicles  —start-up creada per exestudiants de la UPC—, que permetran veure exhibicions de vol de drons i descobrir-ne l’aplicació en contextos i projectes diferents. Fins i tot es podrà pilotar un dron i conèixer la potencialitat dels seus moviments.

Els visitants gaudiran de cinc mòduls amb diferents activitats que els permetrà submergir-se en aquestes tecnologies del futur:

Demo drone:

De la mà d’HEMAV —empresa instal·lada a la incubadora ESA BIC Barcelona, de l’Agència Espacial Europea, a l’edifici RDIT del Parc UPC al Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels— descobriran què és un dron mitjançant la projecció de les imatges captades per l’aparell en sobrevolar una plantació i conèixer els diferents estats vegetatius d’un cultiu a partir de dades que l’ull de les persones no és capaç de veure.

En aquest primer mòdul, el Departament d’Enginyeria Agroalimentària i Biotecnologia, vinculat a l’ESAB de la UPC, exposarà com els sensors hiperespectrals d’aquests aparells permeten extreure informació per obtenir una agricultura més sostenible. A més, el grup de recerca Ícarus, vinculat a l’EETAC de la UPC, exposarà diferents projectes, com per exemple com detectar plagues de meduses, com mesurar els nivells de radioactivitat o fins i tot vigilar que no es produeixen incendis.

Projects drone:

Aquest mateix grup de recerca de l’EETAC, del Campus del Baix Llobregat de la UPC, oferirà demostracions en temps real del simulador RAISE (RPAS –ATC Integrated Simulation Environment) per a la integració dels sistemes no tripulats amb la resta d’usuaris de l’espai aeri i que simularà la interacció entre els controladors aeris i els pilots.
HEMAV també serà l’encarregat de dur a terme part del segon mòdul amb la projecció del vídeo del projecte Ranger Drone Project, realitzat conjuntament amb estudiants de la UPC, on s’explicarà com funciona l’eina per detectar els caçadors furtius d’elefants i rinoceronts als parcs nacionals africans.

Play drone:

D’altra banda, els visitants tindran la possibilitat de pilotar un dron, a través d’una tauleta, per un circuit amb obstacles.

Become a drone engineer:

A l’exposició, també s’hi podrà trobar un estand de la UPC amb informació sobre els estudis que s’ofereixen al Campus del Baix Llobregat de la Universitat. Per finalitzar la jornada, els assistents podran gaudir de l’espai chill out, on es posarà el punt i final a la Nit Jove.

Més informació: