L'EETAC, participant actiu en el projecte Barcelona 5G

22/01/2018

L'EETAC es posiciona com a participant actiu per aconseguir que Barcelona es converteixi en un actor principal en el desenvolupament del 5G en l'àmbit europeu i liderar tant el disseny com les proves d'aquesta nova evolució de la connexió de banda ampla mòbil a internet, que segons els analistes està cridada a ser el motor d'una nova revolució tecnològica.

Cal destacar que trobem 3 grups de recerca de l'escola que van participar en la presentació del projecte, són: Xarxes i Serveis de Banda Ampla (BAMPLA) i Comunicacions Sense Fils (WNG) del Dept. Telemàtica, i el grup de Comunicacions Òptiques (GCO) de TSC. Aquest grups de recerca participaran en la docència del MASTEAM, on s'hi estudiarà 5G.

La Unió Europea calcula que d'aquí al 2025 el desenvolupament de la tecnologia 5G crearà al continent 2,3 milions de llocs de treball i una activitat econòmica anual de 130.000 milions d'euros. Un mercat en el qual Catalunya pot obtenir fins al 15% dels recursos.

BCN vol ser referent del sud d'Europa, per això va presentar el 9 de gener la iniciativa de 5G Barcelona, impulsada per la Generalitat, l'Ajuntament, la Mobile World Capital, la fundació i2CAT, el Centre Tecnològic de Telecomunicacions de Catalunya (CTTC), Atos i la Universitat Politècnica de Catalunya.

El projecte posarà en marxa un hub digital europeu de 5G basat en una infraestructura experimental oberta a l'àrea metropolitana que actuarà com a laboratori urbà i ciutadà per a la validació de tecnologies i serveis 5G.