Trobada entre la UPC i l'Ajuntament de Castelldefels

01/10/2021

Dins el marc de visites a aquelles ciutats que acullen un campus de la UPC, el rector de la UPC, Daniel Crespo, va participar el passat 29 de setembre en una reunió a l'Ajuntament de Castelldefels.

La UPC va estar representada pel rector Daniel Crespo; el Vicerector d'Arquitectura, Infraestructures i Territori, Jordi Ros; el delegat del rector al Campus del Baix Llobregat, José Manuel Yúfera; el director de l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (EETAC), Luis Alonso; i la Directora de l'EEABB- Escola d'Enginyeria Agroalimentària i de Biosistemes de Barcelona, Anna Maria Gras. Per part de l'Ajuntament de Castelldefels hi van participar l'alcaldessa Maria Miranda, el primer tinent d'alcaldia, Jordi Maresma, i la regidora d'Urbanisme, Via Pública, Promoció Econòmica i Turisme, Eva López.

Temes d'interès comú ciutat-UPC

Es va constituir el Consell Digital, un ens en què estan presents tots els actors, públics i privats, que tenen a veure amb el procés de digitalització de la ciutat.

Es va tractar de l'estat de les infraestructures hidràuliques en l'àmbit del campus de la UPC com són l'estació de bombament i el col·lector. També de la gestió realitzada per part de l'Ajuntament d'accedir als fons europeus Next Generation (l'Ajuntament de Castelldefels va constituir el passat mes de febrer una Comissió Municipal d'Internacionalització i Europa, que té com a objectiu aprofitar les oportunitats que poden generar per a la ciutat la programació de la convocatòria dels nous Fons Europeus).

Altra tema tractat a la reunió va ser la gàbia de drons que s'instal·larà al campus de la UPC. En matèria de seguretat, també es va debatre la problemàtica dels botellots que es realitzen al recinte universitari.