Vodafone Campus Lab

04/10/2019

Si esteu interessats en formar part d'un equip de l'EETAC, escriviu abans de dimecres 9 de novembre a david.rincon@upc.edu. La iniciativa Vodafone Campus Lab planteja 6 reptes a ser resolts per equips d’alumnes interdisciplinaris, que poden ser de la mateixa escola, però amb especialitats diferents. Dins un mateix equip poden haver-hi alumnes de grau i de màster.

Els equips tindran un professor tutor per part de l’escola, que bàsicament esdevindria el punt de contacte amb Vodafone.

Selecció i premis: acostumen a rebre una trentena de candidatures, de les quals i després d’haver treballat es queden amb uns 10 cap al Nadal. Al mes de març fan una selecció entre els 10 i es queden amb 3 que reben premis de 10, 6 i 4k€. Els diners serveixen per acompanyar a la maduració de la idea durant tres mesos. En aquest procés estan acompanyats per un mentor de Vodafone.

Pels nostres alumnes és una iniciativa interessant per acostar-se als problemes reals del sector.

Els 6 reptes són:

Reto 1: ¿Cómo podríamos mejorar la vida de los ciudadanos con una mejor planificación y optimización de las vías de transporte dentro y fuera de las ciudades usando el Big data generado por los millones de dispositivos móviles?

Reto 2: ¿Cómo podríamos ayudar a las ciudades a ofrecer servicios de valor a las personas que las visitan, sin alterar la calidad de vida de los residentes a partir de los millones de datos recogidos de los dispositivos móviles?

Reto 3: ¿Cómo podríamos mejorar la predicción de incendios forestales empleando tecnologías como 5G, IoT, Big Data, AI y VR?

Reto 4: ¿Cómo podríamos mejorar el día a día de los equipos de emergencia y sus tiempos de respuesta empleando tecnologías como 5G, IoT, Big Data, AI y VR?

Reto 5: ¿Cómo podríamos mejorar la relación de todos los miembros de la familia, a través de la tecnología de IoT y Big Data, mientras respetamos su identidad y privacidad?

Reto 6: ¿Cómo podríamos paliar la problemática de la soledad en las personas mayores que viven solas a través de las tecnologías como el IoT y el Big Data, al mismo tiempo que conseguimos que sus familiares puedan tener información actualizada sobre su estado?

Atenció: la data per presentar el/s equips és *dijous que ve (10 d’octubre)* Però no es requereix molta informació, són simplement dades de contacte (nom, email dels alumnes i professor responsable).Si esteu interessats en formar part d'un equip de l'EETAC, escriviu abans de dimecres 9 de novembredavid.rincon@upc.edu incloent el vostre nom complet, quin grau o màster esteu cursant, i el curs (1r, 2n, 3r, 4t) en que esteu matriculats.

Podeu trobar més informació aquí: https://www.vodafonecampuslab.es/plataforma/VF_Campus_Lab-PPT_Universidades-2019-v2.pdf