Carles Gómez, professor de l’EETAC, nomenat chair del 6Lo working group de l’IETF

03/06/2019

El passat mes de febrer, Carles Gómez, del Departament d’Enginyeria Telemàtica, va ser nomenat chair del grup de treball “IPv6 over Networks of Resource-constrained Nodes” (6Lo) de l’Internet Engineering Task Force (IETF).

Carles Gómez, del Departament d’Enginyeria Telemàtica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i que imparteix docència a l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial (EETAC), va ser nomenat, el passat mes de febrer, chair del grup de treball “IPv6 over Networks of Resource-constrained Nodes” (6Lo) de l’Internet Engineering Task Force (IETF).

L’IETF és l’organisme internacional d’estandardització dels protocols i mecanismes de comunicació usats a Internet. El grup de treball 6Lo desenvolupa estàndards per al suport d’IPv6 per a entorns d’Internet of Things (IoT). Entre d’altres, el grup de treball 6Lo expandeix les funcionalitats desenvolupades pel grup de treball “IPv6 over Low-power WPAN” (6LoWPAN) i amplia el ventall de tecnologies IoT amb suport d’IPv6.

Carles Gómez és membre del grup de recerca Wireless Networks Group (WNG) del Departament d'Enginyeria Telemàtica de la UPC, i és docent a l'EETAC d'assignatures del Grau en Enginyeria Telemàtica, i del MASTEAM. És també coordinador del Grau en Enginyeria Telemàtica de l'EETAC. Actualment, està realitzant una estada de recerca al Computer Laboratory de la University of Cambridge del Regne Unit.