Diversos projectes relacionats amb l'EETAC al Saló BIT Audiovisual I+D

10/05/2018

El Saló BIT Audiovisual I+D, celebrat del 8 al 10 de maig del 2018 a Madrid, ha distingit diversos projectes on col·laboren membres de la comunitat EETAC.

El projecte "Controlador SDN de redes TSN en producción de TV e Industria 4.0", presentat pels professors David Rincón i Anna Agustí i l'estudiant Feliu Castaño (que està cursant el TFG del Grau en Enginyeria Telemàtica) ha estat seleccionat com un dels cinc que es presentaran públicament durant la fira. La tecnologia Time-Sensitive Networking consisteix en introduir capacitats de temps real i sincronia a les xarxes Ethernet, i s'està començant a fer servir en àrees com la producció de TV, Indústria 4.0, i busos de comunicacions a vehicles, avions i trens. En aquest projecte es proposa la construcció d'un controlador SDN (Software-Defined Networking) per gestionar la xarxa TSN, millorant així la seva eficiència. TSN forma part del temari de les assignatures Serveis Audiovisuals sobre Internet (SAI, Grau en Enginyeria Telemàtica) i Busos de Comunicacions en Aeronaus (BCA, Grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials), i SDN es presenta a l'assignatura Planificació de Xarxa (PX, Grau en Enginyeria Telemàtica).

D'altra banda, l’empresa Ugiat Technologies, una spin-off de la UPC co-fundada pel professor Francesc Tarrés, ha estat seleccionada per formar part de BIT Audiovisual START UPs 2018 i farà una presentació de les seves tecnologies en el programa oficial de jornades tècniques de la fira, en un esdeveniment que presenta IMPULSA VISION RTVE. L’empresa treballa en el projecte Autoface (Politics), que monitoritza diverses cadenes de televisió i reconeix, de forma totalment automàtica, les persones que hi apareixen. A més, realitza estadístiques sobre el temps d'aparició d’aquestes persones i de les emocions que expressen, a partir d’una anàlisi multimodal que integra àudio i vídeo, i algoritmes de reconeixement facial basats en deep learning i intel·ligència artificial. El professor Tarrés explica aquests aspectes a les assignatures Comunicacions Audiovisuals (CA, Grau en Enginyeria de Sistemes de Telecomunicació) i Applied Image Processing (IMAGE, del MASTEAM). En aquest enllaç es pot consultar una primera versió del projecte.

Finalment, la Fundació i2Cat ha estat també seleccionada al Bit I+D per diversos projectes on han participat projectistes i ex-alumnes del Grau en Enginyeria Telemàtica de l'EETAC, en els àmbits del vídeo immersiu i 360º, en el context del projecte ImmersiaTV.

Més informació clicant aquí.

I aquí teniu el vídeo de la presentació dels projectes I+D+BIT audiovisual: