Professors i estudiants de l’EETAC desenvolupen un software d’anonimització per l’OMS que ajuda a fer seguiment de la propagació de la Covid-19

08/06/2021

Els professors de l'EETAC Jesús Alcober, Toni Oller i Juan López amb els estudiants Krunal Ratan Badsiwal i Alberto Contreras Martínez han desenvolupat un software que permet incorporar la pseudonimització al software Go.Data de l’OMS

Els professors del Departament d'Enginyeria Telemàtica, Jesús Alcober i Toni Oller, i el professor del Departament d'Arquitectura de Computadors, Juan López juntament amb els estudiants Krunal Ratan Badsiwal (Doble titulació de grau en Enginyeria de Sistemes Aeroespacials i Enginyeria Telemàtica)  i Alberto Contreras Martínez (Grau en Enginyeria Telemàtica), han desenvolupat un software que permet incorporar la pseudonimització al software de l’OMS ( WHO | World Health Organization), Go.Data. Aquest software és una eina flexible per a la recollida de dades de camp, centrada en dades sobre casos i contactes. Permet el seguiment mitjançant qüestionaris que han de respondre periòdicament. Els recercaires de l’EETAC han desenvolupat una extensió per permetre l’intercanvi segur de dades de casos anonimitzades entre institucions, com ara hospitals. Quan un usuari es connecta a Go.Data,  si té instal·lada l’extensió d’anonimització de dades desenvolupada, es comunica per Internet a un servidor de llicències separat basat en tècniques de gestió de drets digitals (DRM), també desenvolupat per ells. El resultat permet encriptar aquella informació sensible, protegint les dades sensibles de les persones que hi ha dins del sistema.

Aquest treball ha estat fruit de la col·laboració de la UPC amb l’OMS, finançada per Centre de Cooperació per al Desenvolupament de la UPC, dins de la Convocatòria extraordinària #COVID19 internacional - 2020, i el  software resultant s’ha publicat al repositori de documentació i de codi de l’OMS, així com dins de la Community of Practice de Go.Data, de forma que pugui ser testejat per aquelles organitzacions i països interessats.