Dimecres 5 de juny - Cicle de Xerrades telemàtiques a l'EETAC, programa doble!

13h - Títol: "Traffic Matrices and its measurement"

Ponent: Paolo Lucente, author of  the software pmacct

Lloc: Sala d'actes EETAC (C4-001)

15:30h - Títol: "Convergència IP d'un operador audiovisual"

Ponent: Christian Adell - Enginyer de xarxa a Televisió de Catalunya - Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA)

Lloc: C4-025V

Trobareu una descripció de les xerrades després del salt.

Títol: "Traffic Matrices and its measurement"

Ponent: Paolo Lucente, author of  the software pmacct

Abstract: Traffic matrices can greatly benefit key IP Service Provider activities like capacity planning, traffic engineering, better understand their traffic patterns and take meaningful peering decisions. This talk wants to present a way to build traffic matrices using telemetry data and BGP, leveraging along the way some case-studies with a technical cut. pmacct (http://www.pmacct.net) is a commonly used, free, open-source IPv4/IPv6a ccounting package which integrates a NetFlow/sFlow and a multi-RIB BGP collector in a single piece of software and is authored by the presenter.

La xerrada s'inscriu en les activitats de les assignatures Infrastructures i Operació de Telecomunicacions (IOT) i Planificació de Xarxes (PX), del Grau en Enginyeria Telemàtica (Enginyeria de Xarxes i Internet), però és oberta a tothom que hi vulgui assistir.

Títol: "Convergència IP d'un operador audiovisual"

Resum: Es descriurà el procés de disseny i desplegament de la migració de la xarxa interna de TV3, des d'un sistema analògic a un de digital basat en una xarxa IP d'altes prestacions sobre una LAN 10 Gigabit Ethernet. La xarxa compta amb capacitats multicast, qualitat de servei i priorització, entre d'altres.

La xerrada s'inscriu en les activitats de l'assignatura Serveis Audiovisuals sobre Internet (SAI), del Grau en Enginyeria Telemàtica (Enginyeria de Xarxes i Internet), però és oberta a tothom que hi vulgui assistir.

La xarxa IP de TV3 segueix un disseny modular, separant el nucli ("core") de les diferents àrees d'activitat (ofimàtica, redacció d'informatius, servidors de vídeo, etc), que tenen diferents necessitats d'ample de banda, qualitat de servei i fiabilitat.

La xarxa disposa de redundància en equips i enllaços, de manera que una fallada única (d'un router o d'un enllaç) no suposi mai una manca de servei. El nucli funciona sobre 10GigabitEthernet i és capaç de proporcionar IP multicast (per poder distribuir els senyals de vídeo a tota la organització, de manera escalable), qualitat de servei (per prioritzar els fluxos de vídeo en directe per sobre de, per exemple, una transferència de fitxers), i una monitorització avançada basada en SNMP i altres protocols de gestió. Finalment, la xarxa disposa d'una arquitectura de seguretat molt avançada, tal com s'espera d'una xarxa en producció que ha de donar un servei considerat crític.

Sobre aquesta xarxa s'intercanvia un trànsit molt heterogeni consistent en contribució (càmeres del temps i trànsit) i distribució multicast de vídeo comprimit (MPEG-2 i H.264) a alguns Mbit/s, fluxos de vídeo d'alta qualitat MJPEG a 100 Mbit/s per edició, i altres serveis més habituals (Telefonia IP, accés a Internet, transferència de fitxers, correu
electrònic, etc).

Per a més informació: [Slideshare] Convergència IP d’un operador audiovisual