Premi per la tutorització d'un treball de baxillerat per a un professor de l'EPSC

L'11è Premi UPC per a treballs de recerca de batxillerat i de Cicles Formatius de Grau Superior (CFGS) ha estat concedit al treball "Un projecte d'il·luminació pública", tutoritzat pel professor de l'EPSC, Jordi Mazón del Departament de Física Aplicada.

El treball ha estat realitzat per en David San Román que ha estudiat al Col·legi Badalonès de Badalona, i consisteix en analitzar l'estalvi energètic, d'emissions de diòxid de carboni, i l'econòmic, en la substitució de l'enllumenat públic convenciaonal per sistemes de LEDS d'alta eficiècia.

El projecte es va centrar a la ciutat de Badalona, d'on era l'estudiant, tot demanant dades a l'ajuntament de la ciutat per poder fer els càlculs.

El balanç ha estat clarament positiu, amb un estalvi de fins al 70% en la factura elèctrica, un 80% de reducció d'emissions de CO2, i una amortització relativament ràpida, de l'ordre de 5 any.

Així doncs el treball demostra l’eficiència de la il·luminació urbana amb LED i ha estat seleccionat pel jurat, presidit pel vicerector de Docència i Estudiantat de la UPC, Xavier Colom, pel seu impacte mediambiental i d’estalvi energètic.