Setmana Mundial de l'Espai 2014 - De Castelldefels a l'espai: formació universitària, recerca i emprenedoria

En el marc de la Setmana Mundial de l'Espai us convidem als actes que tindran lloc el proper divendres 10 d'Octubre al nostre Campus.

La jornada inclou presentacions sobre la recerca i l'activitat acadèmica en l'àmbit aeroespacial que es fa a l'EETAC –per exemple, en microgravetat i petits satèl·lits– i una xerrada sobre què cal fer per ser astronauta. En relació amb el lema d'enguany de la World Space Week, Guiding your way, podreu conèixer el fenomen del Geocaching nascut als EEUU el 2001 i realitzar una cerca de tresors mitjançant un telèfon mòbil o GPS al propi Campus.

Es disposarà d'un bus gratuït amb places limitades:
9:30–10:00 BCN (Museu Marítim)–Castelldefels
13:30–14:00 Castelldefels–BCN (Museu Marítim)

Programa:

• 11:00 Presentacions i taula rodona a la sala d'actes de l'EETAC:
    • Obertura de l'acte a càrrec del professor Josep Manuel Yúfera, delegat del rector de la UPC al Campus del Baix Llobregat.
    • "La recerca i la formació postgraduada de l'espai a l'EETAC".
      • “Projecte CENSAT: L’espai més a l’abast amb els micro i nano satèl·lits” a càrrec de Jordi Berenguer.
      • "Aplicacions dels petits satèl·lits" a càrrec de Jordi Gutiérrez.
      • "Projectes d'estudiants de l'EETAC amb l'ESA" a càrrec de l'Anna Garcia.
      • "Master's degree in Geomatics and Navigation" a càrrec de Joan Olmos.
      • "Master in Aerospace Science and Technology" a càrrec de Ricard González.
    • "T'has plantejat mai ser astronauta? Vine a conèixer alguns dels requeriments", Meritxell Gimeno, gerent de Draco Systems, candidata a astronauta de l'ESA al 2009.
    • Debat - Taula Rodona amb el públic assistent sobre els temes presentats. Moderadora: Adeline de Villardi de Montlaur.
  • 12:30 Del cel a la terra: el Geocaching o com buscar tresors amb un telèfon o GPS, a càrrec de Francesc Comellas. Visita al túnel de vent de l'EETAC i Geocaching al Campus.

Altres documents: