El projecte d'un professor i un estudiant de l'Escola finalista al concurs .idea d'Ecotendències CosmoCaixa

Routers del projecte OFELIA (SDN software defined networks)El projecte presentat per Sergio Jiménez Feijoó, titulat en Eng. Tèc. de Telecomunicacions esp. Telemàtica i estudiant de segon cicle d'Eng. de Telecomunicació, i el professorDavid Rincón del Dep. d'Eng. Telemàtica ha estat seleccionat entre els finalistes del concurs Ecotendències, en la categoria "Moure Infomació".

El projecte, anomenat "Encaminament amb optimització de consum energètic en una xarxa definida per software", és fruit del TFC del Sergio, i serà presentat per ell mateix a la sessió .idea d'Emprenedoria i TIC d'Ecotendències al CosmoCaixa de Barcelona que tindrà lloc el proper dimarts 29 de maig a les 19 hores.

Trobareu un vídeo del projecte i més informació llegint després del salt.

A l'hora de seleccionar d'entre les candidatures presentades, s'ha valorat especialment el nivell d’innovació, la originalitat, diversitat i aportació mediambiental dels projectes seleccionats.

En aquest projecte, l'objectiu és optimitzar el consum energètic de xarxes LAN i IP (com internet), modelant i motoritzant  l'encaminament que segueixen les dades desde que són enviades fins que són rebudes amb el menor consum energètic, però mantenint la configuració òptima de la xarxa.

Podeu obtenir més informació sobre el projecte:

Encaminament amb optimització de consum energètic en una xarxa d’ordinadors definida per software - versió subtitulada

Encaminament amb optimització de consum energètic en una xarxa d’ordinadors definida per software - sense subtítols

Cal recordar que el professor i titulat de l’EETAC en Eng. Tèc. d'Aeronàutica, esp. en Aeronavegació i MAST també va ser finalista de la segona convocatòria del mateix concurs Ecotendència, "Moure's Volant", que en aquella convocatòria s'orientava a l'estalvi energètic en el sector aeronàutic. Podeu llegir la notícia:

Més informàció sobre el programa Ecotendències: