Estudiants de l'EETAC desenvolupen un assistent per la conducció basat en Android

N'Israel Delgado, en Jordi Cornellà i n'Alba GarciaEn Jordi Cornellà, l'Israel Delgado i l'Alba Garcia estudiants d'Eng. Tèc. Telecomunicació, esp. en Sistemes de Telecomunicació han desenvolupat, com a part del seu Treball Fi de Carrera (TFC), un sistema de conducció assistida anomenat Traffic Sign Detection & Recognition (TSDR).

Els projectes han estat dirigits pel professor de l'EETAC del Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions, Francesc Tarrés, i inclouen una aplicació per a Android que és capaç de mostrar a l'usuari els senyals de trànsit que es troben més enllà del seu camp visual i una base de dades dels senyals de trànsit que s'actualitza de manera automàtica a partir de les fotografies que aleatòriament van prenent els mòbils que utilitzen el sistema i que envien als servidors.

Després del salt trobareu més informació i un vídeo explicatiu. Recomanem el seu visionat!

El telèfon Android rep d'un servidor els diferents senyals de trànsit que anirem trobant en la ruta i el els presenta per pantalla fent també conversió a veu. Els senyals de trànsit s'obtenen a partir de la posició del mòbil i el rumb.

El projecte inclou una demo completa i integrada de tots els subsistemes que integren l'aplicació: Software i interfície gràfica del mòbil, estructura de servidors de processament de imatges i bases de dades, definició dels diferents protocols de comunicació entre mòbils i servidors, estratègies d'adaptació de les bases de dades i eines de reconeixement dels diferents senyals de tràfic recollits per les càmeres dels mòbils.

Vídeo:

TSDR System